Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2006-12-11 03:13:09.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Rating-ul infoarena

Aceasta pagina nu este finalizata. Te rugam sa o imbunatatesti.

Sistemul de rating infoarena ofera un mod de a ordona si diferentia utilizatorii in functie de performantele acestora in regim de concurs. Rating-urile se calculeaza folosind elemente de statistica si probabilitati.

Este important de retinut ca rating-ul unui utilizator se actualizeaza doar dupa finalizarea unui concurs organizat pe infoarena. Activitatea de pregatire din arhiva de probleme nu influenteaza rating-ul.

La ce serveste rating-ul?

Sistemul de rating ideal ne-ar permite sa afirmam care dintre doi concurenti este mai puternic. Evident, acest sistem ideal nu exista (chiar notiunea de mai puternic este discutabila), totusi putem aproxima unul.

Rating-ul infoarena te ajuta sa...

  • iti urmaresti evolutia personala in regim de concurs
  • iti raportezi performantele la ceilalti utilizatori infoarena

Cum imi cresc rating-ul?

Participa la concursurile infoarena si rezolva cat mai multe probleme. Tu iti vezi de treaba si rating-ul te urmareste :)

Cum se calculeaza rating-ul?

infoarena foloseste un sistem de rating relativ standard numit Glicko, adaptat la nevoile noastre.

Glicko este un sistem de rating folosit in turnamentele de sah, o varianta imbunatatita a algoritmului larg acceptat ELO.

Distributia rating-urilor

Imaginile trebuie neaparat sa fie atasamente ale unei pagini.

Din grafic se observa ca rating-urile infoarena aproximeaza distributia normala - Gauss. Desi asta nu dovedeste nimic in particular, e un semn bun ca algoritmul functioneaza :) Nota: Varful neasteptat de inalt dintre 450 si 500 se datoreaza utilizatorilor care au participat la prea putine concursuri.

Detalii despre implementare

Vezi direct codul sursa al implementarii noastre de Glicko.
Fata de algoritmul standard Glicko, am modificat urmatoarele:

  • Glicko a fost inventat pentru jocuri de sah (sau, mai general, jocuri head-to-head) insa concursurile de informatica includ mai multi participanti. Astfel, consideram fiecare pereche de concurenti ca un joc head-to-head.
  • Functia care calculeaza scorul probabil (expected value) normalizeaza diferentele de rating mai mari decat IA_RATING_MAX_DIFF
  • Glicko acorda 0 pentru infrangere, 1/2 pentru remiza si 1 pentru victorie. Am facut o functie care acorda un numar real din intervalul [0, 1] in functie de deviatia standard. Astfel, acordam un numar real in intervalul [0, 1/2) pentru o infrangere, 1/2 pentru o remiza, respectiv un numar in intervalul (1/2, 1] pentru o victorie.