6) *Cel putin o zi libera inainte de proba*
6) *Nu uitati ce se testeaza de fapt la acest concurs*
Altii ar sugera o saptamana. Eu n-am putut niciodata sa iau o pauza atat de mare, si va inteleg perfect daca nu puteti nici voi. Totusi, nu trebuie sa puneti mana pe tastatura in ultima zi. Deconectati-va in orice fel va place voua, dar nu lucrati. E o recomandare care nu se negociaza! Faceti-va programul pe zilele ramase asa cum stiti ca sa-l respectati.
Oricat de paradoxal ar putea, e unul din lucrurile usor de scapat din vedere. Nu se testeaza cine e mai bun, mai destept sau mai rezistent. Se testeaza cine obtine mai multe puncte pe doua probleme, intr-un anumit mediu de programare, in 3 ore de lucru. Desi factorii enumerati mai devreme vor conta, nici unul dintre ei nu va fi decisiv.
Pe problemele pe care nu stiti sa le rezolvati, puteti obtine puncte cu greedy-uri nedemonstrate, backtracking-uri si diverse alte abordari neconventionale. Doua probleme rezolvate foarte bine sunt mai bune decat o problema rezolvata perfect. O sursa de 3 randuri care afiseaza '-1' poate face diferenta intre 95 si 105 puncte. Sunt lucruri pe care le-ati mai auzit de 100 de ori, si totusi merita sa le mai auziti o data.
7) *Invatati regulamentul*
Stiti motto-ul cercetasilor? _BE PREPARED!_ Se poate intampla ca regulile sa nu fie respectate. Nu credeti? Acum cativa ani, regulamentul spunea ca elevul are dreptul sa-si aleaga modelul de memorie printr-un comentariu la inceputul sursei sau verbal in timpul evaluarii semi-automate. Persoana care se ocupa de jumatatea evaluarii ne-automatizata refuza sa inteleaga acest lucru.
Nu te poti baza pe faptul ca totul va decurge corect. Poate va fi nevoie sa te certi pentru un lucru sau altul (nu recomand daca nu esti sigur ca ai dreptate), si daca se ajunge in situatia asta nu e nimic mai penibil decat sa te certi fara sa stii ce spun regulile. Cat de mult poate lua o lectura completa a regulamentului? O puteti face in perioada de relaxare premergatoare zilei de concurs.
Nu te poti baza pe faptul ca totul va decurge corect. Poate va fi nevoie sa te certi pentru un lucru sau altul (nu recomand daca nu esti sigur ca ai dreptate), si daca se ajunge in situatia asta nu e nimic mai penibil decat sa te certi fara sa stii ce spun regulile. Cat de mult poate lua o lectura completa a regulamentului?
8) *Nu uitati ce se testeaza de fapt*
Oricat de paradoxal ar putea, e unul din lucrurile usor de scapat din vedere. Nu se testeaza cine e mai bun, mai destept sau mai rezistent. Se testeaza cine obtine mai multe puncte pe doua probleme, intr-un anumit mediu de programare, in 3 ore de lucru. Desi factorii enumerati mai devreme vor conta, nici unul dintre ei nu va fi decisiv.
Pe problemele pe care nu stiti sa le rezolvati, puteti obtine puncte cu greedy-uri nedemonstrate, backtracking-uri si diverse alte abordari neconventionale. Doua probleme rezolvate foarte bine sunt mai bune decat o problema rezolvata perfect. O sursa de 3 randuri care afiseaza '-1' poate face diferenta intre 95 si 105 puncte. Sunt lucruri pe care le-ati mai auzit de 100 de ori, si totusi merita sa le mai auziti o data.
9) *Testati, testati, testati*
8) *Testati, testati, testati*
Iesi de la concurs si colegii te intreaba cate probleme ai facut. Le spui ca una (sau doua, daca esti priceput si ai avut o zi buna). Si totusi, clasamentul aduce mereu surprize neplacute. De ce? Pentru ca o problema nu e rezolvata atunci cand functioneaza pe exemplu. Uneori vedem rezultatul corect si ne grabim sa trecem mai departe pentru ca nu vrem sa dam peste un test care ne demonstreaza ca implementarea e gresita. Totusi, daca nu vrei sa vezi un lucru, nu inseamna ca acel lucru nu exista. E mult mai bine sa stii din timpul concursului ce nu merge decat sa iesi increzator in niste surse busite.
Subiectul e prea complex pentru a-l dezvolta acum. Stiti cu totii sa dati teste de mana, si ar trebui sa stiti si sa scrieti un program brute-force si un generator de teste mai mari, nu e nevoie sa cititi intr-o carte despre cum se face asta.
10) *Ramaneti lucizi cand se termina*
9)