Mai intai trebuie sa te autentifici.
Diferente pentru blog/okrs-20091 intre reviziile #5 si #6
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
Ştiaţi că, încă din 2006,'echipa infoarena':echipa-infoarenaseîntruneşteperiodicpentruapunelacaleproiecteleşievenimenteleinfoarena?'Concursurileinfoarena':concursuri,codingcamp-urile,'facilităţilesite-ului':http://hackers.devnet.ro/report/1,finalelepreONIşipromovareamembrilorinfoarenasuntdeseoristabiliteîn astfeldeşedinţe.Dacă vreisă-ţifacioidee desprece se întâmplă lao şedinţăinfoarena şicesehotărăşteacolo,aruncăoprivireîn'secţiunea planificare':planificare.
'Echipa infoarena':echipa-infoarena a crescut cu 7 membri noi în anul 2008, la fel şi comunitatea infoarena şi numărul de proiecte pe care le-am început împreună. Toate bune şi frumoase, doar că această creştere ne-a obligat să căutăm metode mai eficiente de a ne organiza şi de a lucra împreună. Vă voi vorbi în continuare despre sistemul OKRs şi obiectivele infoarena pe acest trimestru.
Bineînţeles,şedinţeleînsinenusuntfoarte importante.Munca„adevărată”se faceîntreeleşi cuajutorul nelipsitalvoluntarilor.Dacăunvoluntarseimplicăsemnificativîn comunitateainfoarena îlinvitămde cele mai multe ori săfacăpartedin echipanoastră şisăîşispunăcuvântulîncadrul şedinţelor, să decidăalături denoicevomfaceîncontinuare.
Noi, echipa infoarena, ne întrunim periodic în şedinţe 'încă din 2006':planificare. Ce se întâmplă la o şedinţă tipică? Păi, în afara faptului că facem glume şi pierdem vremea în mod organizat, stabilim ce 'concursuri':concursuri să organizăm, când facem 'următorul coding camp':camp-2.2.1, ce 'facilităţi':http://hackers.devnet.ro/report/1 mai adăugăm la site (sau mai scoatem) şi pe care dintre membrii comunităţii infoarena îi rugăm să intre în echipă alături de noi. Ce _altceva_ se mai întâmplă la şedinţele infoarena e o taină sacră şi nu pot să o divulg aici pe blog. :)
Cu timpul,echipainfoarena s-amărit,lafelşinumărul deproiecte pe carele-amînceput.Adevenit din ceînce maigreu să lucrămbine împreună,motivpentru care amdecissăadoptăm'sistemul OKRs':propuneri/9-okr pe care mai mulţi dintre noi l-am văzut şi l-am folosit la Google în internship-uri.
Şedinţele sunt foarte bune pentru că ne ajută să ne punem la curent unii cu ceilalţi despre ce progrese facem. Din păcate, nu mai sunt de ajuns. Ce (mai) trebuie să faci ca mulţi oameni să lucreze eficient împreună? Nu ştiu, însă e nevoie măcar de un ţel comun, de un reper spre care să navigheze toţi, de nişte obiective. Din acest motiv am adoptat 'sistemul OKRs':propuneri/9-okr pe care mai mulţi dintre noi l-am văzut şi l-am folosit la Google în internship-uri.
Despre OKR-uriputeţiciti mai multe în pagina dedicată. Pe scurt însă, OKR-urile (Objectives and Key Results) sunt o serie de obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial.La sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul.
Despre OKRs citiţi mai multe în 'pagina dedicată':okr. Pe scurt însă, OKR-urile (Objectives and Key Results) sunt o serie de obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Fiecare obiectiv are un responsabil, iar la sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul: care dintre obiectivele propuse am reuşit să le îndeplinim?
Sănuînţelegeţigreşit;urîm birocraţia lafelde multcaşivoi,înspecialpentrucăsuntemprogramatorişipentrucăobişnuimsăcăutăm soluţiieficientelaproblemele dinjurulnostru.Adoptarea OKR-urilorvinedintr-onevoierealădealucra eficientîmpreunăpentruunscopcomun.
Ca să probăm ideea ne-am asumat în octombrie 2008 'o serie de obiective':okr/20084 şi am început să lucrăm la ele. Timpul a zburat repede, iar la sfârşitul trimestrului am constatat că doar jumătate din ce ne-am propus a fost realizat. Oops! Dacă sună dezamăgitor, să ştiţi că nu e. În realitate am fost optimişti şi ne-am asumat obiective mult prea ambiţioase. Pe principiul „experientia docet” o să avem grijă de data asta să obţinem o notă mai mare. :)
Am testat marea cu degetul în octombrie 2008 asumându-ne 'o serie de obiective':okr/20084, iar la sfârşitul trimestrului am tras linie şi am numărat că am îndeplinit doar jumătate din ce ne-am propus. Dacă sună dezamăgitor, să ştiţi că nu e. În realitate, am fost optimişti şi ne-am asumat obiective mult prea ambiţioase. Experientia docet :) Am stabilit obiective şi pentru '*2009, trimestrul I*':okr/20091 şi vă invit să le citiţi dacă sunteţi interesaţi de direcţia în care se îndreaptă infoarena. Vreau să ştiu ce aţi dori voi să facă infoarena în continuare şi vreau mai ales să vă implicaţi alături de noi.
Iată 'obiectivele pe anul *2009, trimestrul I*':okr/20091. Citeşte-le şi spune-ne ce crezi despre ele. Sunt prea modeste, sunt prea ambiţioase? Ai o idee bună pe care ar trebui să o punem în practică? Lasă-ne un comentariu pentru că cea mai bună idee va fi premiată cu un tricou infoarena. ;)