Diferente pentru blog/monopol intre reviziile #11 si #13

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Acum vreo 12 ani au aparut liceele internationale turcesti. Pe vremea aia imi placeau foarte mult pentru ca in sfarsit aratau un model puternic de pregatit pentru olimpiade. Ce se poate intampla daca ai ceva bani sa investesti in asta? Destul de repede rezultatele au inceput sa apara. Eu speram ca de-a lungul timpului acest tip de licee va aparea in toate centrele din tara. Din pacate modelul asta nu e unul economic eficient si rezista doar in Bucuresti pe langa alta scoala/gradinita.
Acum vreo 16 ani au aparut liceele internationale turcesti. Pe vremea aia imi placeau foarte mult pentru ca in sfarsit aratau un model puternic de pregatit pentru olimpiade. Ce se poate intampla daca ai ceva bani sa investesti in asta? Destul de repede rezultatele au inceput sa apara. Eu speram ca de-a lungul timpului acest tip de licee va aparea in toate centrele din tara. Din pacate modelul asta nu e unul economic eficient si rezista doar in Bucuresti pe langa alta scoala/gradinita.
S-a ajuns astfel la un monopol al olimpicilor pe informatica. Cand apare un concurent bun in alt colt al tarii, el va avea de castigat mult daca se muta la in liceul din Bucuresti. Invatatul se face mai usor in grupuri de oameni pasionati, dar existenta ichb-ului strica dinamica asta, extragand oamenii cei mai buni din grupul lor local si ducandu-i la centru. Concurentul mutat trebuie sa intre rapid in ritmul celor mai buni/antrenati din generatia lui din toata tara, apoi primeste teme multe optimizate exact pentru ziua concursului de la antrenori. El nu mai are vreme sa studieze chestii pe cont propriu si din o pasiune informatica devine o munca intensa. Pentru oamenii motivati intrinsec apare aceasta presiune mare extrinseca.
S-a ajuns astfel la un monopol al olimpicilor pe informatica. Cand apare un concurent bun in alt colt al tarii, el va avea de castigat mult daca se muta la liceul din Bucuresti. Invatatul se face mai usor in grupuri de oameni pasionati, dar existenta ichb-ului strica dinamica asta, extragand oamenii cei mai buni din grupul lor local si ducandu-i la centru. Concurentul mutat trebuie sa intre rapid in ritmul celor mai buni/antrenati din generatia lui din toata tara, apoi primeste teme multe optimizate exact pentru ziua concursului de la antrenori. El nu mai are vreme sa studieze chestii pe cont propriu si din o pasiune informatica devine o munca intensa. Pentru oamenii motivati intrinsec apare aceasta presiune mare extrinseca.
Monopolurile au efect negativ in economie. Ele isi reduc costurile si nu mai inoveaza pentru a extrage valoare cat mai multa. Pe langa asta nu lasa alti concurenti sa intre pe piata. Mi se pare oarecum similar cu situatia curenta la liceul turcesc. S-a gasit formula de a produce olimpici nationali, dar pare ca la nivel international nu devine lotul romanesc mai puternic.

Diferente intre securitate:

public
protected

Topicul de forum nu a fost schimbat.