Diferente pentru blog/buguri-frecvente intre reviziile #7 si #26

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

Se apropie ONI si m-am gandit ca e utila o lista cu buguri frecvente in concursurile de programare.
Se apropie ONI si cred ca e utila o lista cu buguri frecvente. So here it goes:
* Probleme in timpul implementarii:
** inversarea coordonatelor unei matrici a[j][i]
** functia % nu functioneaza exact la fel cu functia modulo din matematica. Astfel daca scazi numere modulo X poti ajunge la resturi negative (caz frecvent: hashing pe string-uri)
** Punct si virgula la final de linie dupa un for
               for(i = 0; i < n; i++);
                  ceva cod
** refolosirea unui index
* *Probleme in timpul implementarii:*
** greseli la copy paste.
** inversarea indicilor la iterarea unei matrici (a[j][i]).
** punct si virgula la final de linie dupa un for.
for(i = 0; i < n; i++);
  ceva cod care se va executa doar o data
** refolosirea unui index in interiorul unor foruri imbricate
for (i = 0; i < n; i++)
               for (i = 0; i < m; i++) // i in loc de j
  for (i = 0; i < m; i++) // i in loc de j
** folosirea lui = in locul lui ==
** comparare de stringuri cu \=\= in loc de strcmp
** diferente de librarii ale limbajului intre linux si windows
** ++ in loc de --
Ele sunt gasite de obicei la depanare.
 
* Probleme cu memoria:
** variabile neinitializate - cand programul are comportament diferit la rulari diferite, una dintre probleme ar initializarea variabilelor.
** depasirea limitei de memorie
** declarat array-uri de dimensiune de prea mica
** refolosirea variabilelor
** off by one errors, frecvent apar probleme cu datele pornind de la 0 sau 1
Destul de greu de gasit.
 
* Probleme cu tipuri de date:
** folosire de tipuri prea mici de exemplu int in loc de long long sau float in loc de double
** probleme cu tipurile intermediare
               int a,b;
               long long c = a * b; // c va avea valoarea unui int
               corect e
               long long c = ((long long) a) * b;
** impartire intreaga in loc de impartire reala:
               double half = 1 / 2;
               corect e
               double half = 1.0 / 2 sau
               double half = ((double)1)/2
** comparare de stringuri cu == in loc de strcmp
** functia % nu functioneaza ca functia modulo din matematica. Astfel daca scazi numere modulo X poti ajunge la resturi negative.
Sunt gasite de obicei la depanare.
 
* *Probleme cu memoria:*
** variabile neinitializate.
** array-uri de dimensiune de prea mica.
** off by one errors. Datele pornesc de la 0 sau 1?
Sunt de greu de gasit.
 
* *Probleme cu tipuri de date:*
** folosire de tipuri prea mici (ex. int in loc de long long sau float in loc de double).
** probleme cu tipurile intermediare.
_gresit:_ int a, b; long long c = a * b; // c va avea valoarea unui int
_corect:_ long long c = ((long long) a) * b;
_gresit:_ double half = 1 / 2;
_corect:_ double half = 1.0 / 2;
Foarte frustrante. Pierzi toate punctele pentru un algoritm aproape de forma corecta.
* Intrare/Iesire:
** fisier de intrare sau iesire gresit
** formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau mai stiu eu ce)
** uitat ca anumite probleme cer rezultatul modulo X
* *Intrare/Iesire:*
** fisier de intrare sau iesire gresit ca urmare a depanarii intermediare.
** formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau uiti ca trebuie sa returnezi rezultatul modulo X)
Le faci cand problema merge aproape perfect si te-ai grabit sa trimiti solutia.
* Greseli la algoritm:
** de multe ori incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se gandeasca atent daca ea e corecta.
** graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
** rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.
* *Greseli la algoritm:*
** incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se asigure ca e corecta.
** probleme pe cazuri extreme, mici: gen n = 1, 2 sau mari unde iesi din memorie.
** strlen(s) are complexitate O(n) nu O(1).
** rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.
** graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
Faceti o lista cu bugurile cu care v-ati intalnit ca sa va dati seama care sunt cele mai frecvente pentru voi. In concursurile online e foarte utila o asemenea lista.
 
Voua ce buguri v-au dat dureri de cap?

Diferente intre securitate:

private
protected

Diferente intre topic forum:

 
7529