Pagini recente » Diferente pentru utilizator/grety intre reviziile 2 si 3 | Diferente pentru utilizator/oxy intre reviziile 1 si 5 | Atasamentele paginii Profil mitza | Istoria paginii utilizator/mmt2000 | Diferente pentru blog/buguri-frecvente intre reviziile 1 si 2
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
Se apropie ONI si m-am gandit ca e utila o lista cu buguri frecvente in concursurile de programare.
* Probleme in timpul implementarii:
**inversarea coordonatelor unei matrici a[j][i]
** functia % nu functioneaza exact la fel cu functia modulo din matematica. Astfel daca scazi numere modulo X poti ajunge la resturi negative (caz frecvent: hashing pe string-uri)
** Punct si virgula la final de linie dupa un for
Astea sunt gasite de obicei la depanare.
* Probleme cu memoria:
** variabile neinitializate - cand programul are comportament diferit la rulari diferite, una dintre probleme ar initializarea variabilelor.
** depasirea limitei de memorie
** declarat array-uri de dimensiune de prea mica
Astea sunt printre cele mai greu de gasit.
Probleme cu tipuri de date:
folosire de tipuri prea mici de exemplu int in loc de long long sau float in loc de double
probleme cu tipurile intermediare
* Probleme cu tipuri de date:
** folosire de tipuri prea mici de exemplu int in loc de long long sau float in loc de double
** probleme cu tipurile intermediare
int a,b;
long long c = a * b; // c va avea valoarea unui int
corect e
long long c = ((long long) a) * b;
impartire intreaga in loc de impartire reala:
** impartire intreaga in loc de impartire reala:
double half = 1 / 2;
corect e
double half = 1.0 / 2 sau
Foarte frustrante. Pierzi toate punctele pentru un algoritm aproape de forma corecta.
Intrare/Iesire:
fisier de intrare sau iesire gresit
formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau mai stiu eu ce)
uitat ca anumite probleme cer rezultatul modulo X
* Intrare/Iesire:
** fisier de intrare sau iesire gresit
** formatarea gresita (cate un spatiu in loc de virgula, sau mai stiu eu ce)
** uitat ca anumite probleme cer rezultatul modulo X
Probabil cele mai frustrante. Le faci cand problema merge aproape perfect si te-ai grabit sa pui solutia fara sa faci o ultima verificare.
Greseli la algoritm:
de multe ori incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se gandeasca atent daca ea e corecta.
graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.
probleme pe cazuri extreme, mici: gen n = 1, 2 sau mari unde iesi din memorie.
strlen(s) are complexitate O(n) nu O(1).
* Greseli la algoritm:
** de multe ori incepatorii se arunca sa implementeze prima idee, inainte sa se gandeasca atent daca ea e corecta.
** graful nu e neaparat conex si toate exemplele au fost grafuri conexe.
** rezultatul are nevoie de numere mai mari decat poate reprezenta limbajul de programare.
** probleme pe cazuri extreme, mici: gen n = 1, 2 sau mari unde iesi din memorie.
** strlen(s) are complexitate O(n) nu O(1).
Faceti o lista cu bugurile cu care v-ati intalnit ca sa va dati seama care sunt cele mai frecvente pentru voi. In concursurile online e foarte utila o asemenea lista.
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.