Pagini recente » Diferente pentru algoritmul-lee intre reviziile 10 si 11 | Diferente pentru blog/statistics intre reviziile 4 si 3 | Diferente pentru algoritmul-lee intre reviziile 9 si 10 | Diferente pentru algoritmul-lee intre reviziile 8 si 9
Diferente pentru
algoritmul-lee intre reviziile
#8 si
#9
Nu exista diferente intre titluri.
Diferente intre continut:
* 'Introducere':algoritmul-lee#sectiune1
* 'Prezentare':algoritmul-lee#sectiune2
* 'Aplicaţia #1':algoritmul-lee#sectiune3
* 'Aplicaţia #2':algoritmul-lee#sectiune4
h2(#sectiune1). Introducere
h2(#sectiune3). Aplicaţia #1 -> Problema Labirintului
bq. Se dă o matrice cu M linii şi N coloane. Ştiind locul de plecare, se cere să se determine drumul de lungime minimă până la o ieşire, iar in caz că nu există, se va afişa $-1$
bq. Se dă o matrice cu M linii şi N coloane. Ştiind locul de plecare, marcat cu $-1$, se cere să se determine drumul de lungime minimă până la o ieşire, iar in caz că nu există, se va afişa $-1$
h3. Rezolvare
După cum observaţi, este o aplicaţie a _algoritmului lui Lee_. Această problemă se poate rezolva şi cu metoda 'backtracking':http://en.wikipedia.org/wiki/Backtracking, dar această metodă nu este una eficientă, complexitatea fiind $O(4^(M*N)^)$, sau $O(3^(M*N)^)$ după caz, ceea ce este foarte mult. În primul pas vom
După cum observaţi, este o aplicaţie a _algoritmului lui Lee_. Această problemă se poate rezolva şi cu metoda 'backtracking':http://en.wikipedia.org/wiki/Backtracking, dar această metodă nu este una eficientă, complexitatea fiind $O(4^(M*N)^)$, sau $O(3^(M*N)^)$ după caz, ceea ce este foarte mult. În primul pas vom pune în coadă coordonatele locului de plecare, urmând apoi să parcurgem pe rând coada, până când nu mai există cale de ieşire sau am găsit una. Aveţi 'aici':algoritmul-lee?lee-lab.cpp o sursă cu acest algoritm implementat în C++, sau 'aici':algoritmul-lee?lee-lab.pas o sursă implementată în Pascal.
h2(#sectiune4). Aplicaţia #2 -> 'Muzeu':http://infoarena.ro/problema/muzeu
bq. Un muzeu are forma patratica si contine N*N camere ce pot fi vizitate. Unele camere sunt deschise si contin opere de arta, altele sunt inchise (sunt folosite pentru alte scopuri). In unele din camerele libere, se afla paznici. Directorul muzeului se teme de eventualitatea unei spargeri si de aceea doreste sa evalueze cat de bine au fost asezati paznicii in camerele libere. Mai precis, el doreste sa afle, pentru fiecare camera libera, care este distanta minima pana la cel mai apropiat paznic (numarul minim de camere prin care trebuie sa intre un paznic pentru a ajunge la camera respectiva). Paznicii se pot deplasa numai in camerele libere din Nord, Est, Sud sau Vest (cu conditia sa nu paraseasca muzeul).
h3. Rezolvare
Această problemă se rezolvă cu _algoritmul lui Lee_, doar că în coadă vom pune iniţial nu o coordonată, ci toate coordonatele paznicilor. Pentru asta se citesc ca şir de caractere fiecare caracter în parte, şi se convertesc acestea (la citire) în numere astfel: zidurile (#) vor fi notate cu $-2$, paznicii (P) cu $-1$, iar căile libere cu $0$. După executarea algoritmului, se verifică şi se înlocuiesc cifrele de $0$ cu $-1$ (pentru că în problemă ne cere să afişăm cu $-1$ locurile care nu au fost vizitate), iar cifrele de $-1$ (reprezentând paznicii) cu $0$.
Nu exista diferente intre securitate.
Topicul de forum nu a fost schimbat.