(Categoria _Algoritmi_, Autor _Simoiu Robert_)
(toc){width: 10em}*{text-align:center;} *Conţinut:*
* 'Introducere':documentatie/structura-articol#sectiune1
* 'Prezentare':documentatie/structura-articol#sectiune2
* 'Aplicaţie':documentatie/structura-articol#sectiune3
(toc){width: 10em}*{text-align:center;} *Conţinut*
* 'Sectiunea 1':documentatie/structura-articol#sectiune1
* 'Sectiunea 2':documentatie/structura-articol#sectiune2
* 'Sectiunea 3':documentatie/structura-articol#sectiune3
h2(#sectiune1). Introducere
În continuare vom prezenta _algoritmul lui Lee_, pentru cei care nu ştiu este _parcurgerea în lăţime_. Acest algoritm este de fapt o particularizare a algoritmului menţionat mai sus, şi anume _parcurgerii în lăţime_. Este eficient, având o complexitate de $O(M*N)$, şi frecvent utilizat. Acesta determină drumul minim de ieşire dintr-un labirint, sau în probleme asemănătoare.
În continuare vom prezenta _algoritmul lui Lee_, pentru cei care nu ştiu este _parcurgerea în lăţime_. Acest algoritm este de fapt o particularizare a algoritmului menţionat mai sus, şi anume _parcurgere în lăţime_. Este eficient, având o complexitate de $O(M*N)$, şi frecvent utilizat. Acesta determină drumul minim de ieşire dintr-un labirint, sau în probleme asemănătoare.
h2(#sectiune2). Prezentare
_Algoritmul lui Lee_ presupune doi paşi importanţi:
# Primul şi poate cel mai important pas este folosirea unei **Cozi**, sub forma unui vector de structuri (de preferabil), care va menţine toţi paşii pe care o să-i facem de acum în colo. În această coadă se pun, pentru fiecare pas, locurile care s-au marcat la punctul anterior.
# Se marchează cu numere consecutive toate locurile posibile prin care putem trece, parcurgând în ordine elementele cozii, până când nu mai putem marca, sau am ajuns la final.
# Primul şi poate cel mai important pas este folosirea unei **Cozi**, sub forma unui vector de structuri (de preferabil), care va menţine toţi paşii pe care o să-i facem de acum în colo.
# Se marchează cu numere consecutive toate locurile posibile prin care putem trece, mergând din **coadă** în **coadă**, până când nu mai putem marca, sau am ajuns la final. În coadă vom băga toate locurile pe care le marcăm, verificând pentru fiecare în parte, la rândul lor, locurile pe care le putem marca.
h2(#sectiune3). Aplicaţie -> Problema Labirintului