Diferente pentru documentatie/tutorial intre reviziile #2 si #44

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

h1. Tutorial infoarena
==include(page="template/todo")==
== include(page="documentatie/sidebar")==
==include(page="template/raw")==
h2. Cum rezolv probleme?
h2. Citirea problemelor
h3. Alege o problema
Problemele de pe acest site sunt grupate in mai multe seturi(cate un set pentru fiecare concurs, un set mare care grupeaza problemele de olimpiada si un set special pentru problemele de bac). Ne vom referi la un set ca la o arhiva de probleme.
In 'arhiva de probleme':arhiva gasesti o serie impresionanta de probleme (peste 1100) adunate in cei patru ani de functionare a site-ului. Daca vrei sa incepi cu ceva mai usor poti incerca 'arhiva educationala':arhiva-educationala unde gasesti probleme clasice cu tot cu sugestii de rezolvare.
Accesul problemelor se face mergand la sectiunea Citeste probleme. Din aceasta pagina se va selecta arhiva pentru care se doreste vizualizarea problemelor.
Odata ce ai ajuns intr-una din arhive poti alege o problema facand click pe ea. In momentul acesta poti citi problema si suntem siguri ca deja ai idei despre cum se rezolva :) Cand una din ideile tale s-a concretizat intr-o sursa scrisa
Odata ajunsi aici va aparea o lista cu probleme. Selectati problema al carei text doriti sa il cititi.
Pentru a trimite o sursa trebuie sa fii autentificat. Daca nu ai inca un cont infoarena fa bine si te 'inregistreaza':register ca merita :).
h2. Trimiterea solutiilor
Odata autentificat acceseaza 'Trimite solutii':submit din menu-ul din stanga. Vei avea de completat urmatoarele informatii:
Pentru a trimite o rezolvare trebuie mai intai sa va logati. Daca nu aveti inca un cont personal accesati sectiunea Inregistrare. Odata logati mergeti la Trimitere solutii unde va trebui eventual sa alegeti arhiva pentru care doriti sa submitati solutia. Daca nu sunteti in arhiva corespunzatoarea alegeti optiunea Alege alta arhiva si faceti optiunea dorita.
* problema pentru care vrei sa trimiti solutia (da click pe lista corespunzatoare si apoi tasteaza numele problemei)
* fisierul sursa (vei indica unde se gaseste sursa pe calculatorul tau)
* compilatorul pe care il vrei (in mod normal, acesta se completeaza automat daca este recunoscuta extensia sursei)
Odata aleasa arhiva pentru care veti trimite rezolvarea veti avea de completat:
Aceiasi pasi poti sa-i faci si daca ai deschis o problema folosind campurile din josul paginii. Ai ghicit, sursa trebuie sa fie pentru problema care e deschisa ;)
* problema pentru care veti trimite ( aceasta va fi aleasa din lista corespunzatoare)
* fisierul de trimis (veti specifica calea de pe hard-disk a fisierului)
* compilatorul pe care doriti sa se foloseasca (acesta se poate completa automat in functie de extensia sursei).
Acum gata poti apasa butonul _Trimite solutia_ si astepta mesajul de confirmare. Hai apasa ca nu explodeaza! :)
Acum sunteti gata, apasati butonu Trimite soltuie! si asteptai mesajul de confirmare.
h3. Ce punctaj ai luat?
h2. Vizualizare clasament
Pentru a afla ce punctaj a acumulat solutia ta, mergi in 'monitorul de evaluare':monitor.
Clasamentul poate fi vizualizat in sectiunea Clasamente si alte statistici. Pentru concursurile on-line aceasta sectiune va fi disponibila doar dupa incheierea concursului si evaluarea solutiilor.
Felicitari, ai trimis prima ta sursa pe infoarena! Sper ca ai luat 100!
Pentru un borderou exact puteti merge la Monitorul de evalouare(aflat tot in sectiunea de Clasamente si statistici) si sa alegeti sursa pentru care doriti borderoul.
h3(#probleme-interactive). Probleme interactive
 
Ai observat până acum că majoritatea problemor de pe infoarena îţi cer să citeşti toate datele de intrare dintr-un fişier, să le prelucrezi cumva printr-un algoritm şi să afişezi apoi un rezultat într-un fişier de ieşire. Problemele interactive sunt un pic diferite: programul tău va rula în paralel cu un program al autorului şi cele două programe vor comunica între ele. Programul tău nu va mai citi dintr-un fişier de intrare, ci de la *tastatura* şi nu va mai scrie într-un fişier, ci la *ecran*. De asemenea, programul tău va trebui să forţeze *golirea buffer-ului* standard output după fiecare afişare pentru ca programul autorului să poată citi ce ai scris tu. Tot ce trebuie să faci tu este ca după fiecare comandă de afişare din cod să scrii o linie cu $fflush(stdout)$, $cout.flush()$ sau $flush(output)$ în funcţie de limbajul de programare preferat. Exemple:
 
|_. C |_. C++ |_. Pascal |
| ==include(page="documentatie/tutorial/interactc")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactcpp")== | ==include(page="documentatie/tutorial/interactpas")== |
 
Dacă vrei să-ţi testezi programul scris pentru o problemă interactivă pe un test mai mare (pe care nu l-ai putea testa de mână), va trebui să scrii un al doilea program care va interacţiona cu primul ca şi cum ar fi programul autorului problemei. Dacă foloseşti sistemul de operare Linux sau Mac OS X, poţi folosi programul 'connect':documentatie/tutorial?connect.c furnizat de echipa infoarena pentru a rula cele două programe în paralel. Îl poţi compila folosind comanda $gcc -Wall -O2 -o connect connect.c$ şi îţi poţi testa sursa rulând $./connect <program 1> <program 2>$. Ce afişează la ecran primul program va fi citit de la tastatura în al doilea program şi vice-versa. Ţine minte să goleşti buffer-ul standard output în ambele programe.
 
h2. Articole _infoarena_
 
N-ai avut noroc? Simti ca poti mai mult si ai vrea sa inveti?
 
infoarena are ca scop primar excelenta in informatica, nu evaluam numai surse :). Avem o serie de 'articole':articole despre Algoritmi, Structuri de date, Geometrie analitica, Limbaje de programare si chiar Matematica. De asemenea, pentru multe din problemele din arhiva, mai exact cele din concursurile organizate _infoarena_, poti gasi idei de rezolvare in articolul cu solutii asociat concursului.
 
Daca stii prea multe si simti nevoia sa ne demonstrezi si noua acest lucru sau daca pur si simplu vrei sa lasi ceva in urma ta pe pamant te incurajam sa scrii 'articole noi':implica-te/scrie-articole si sa le imbunatatesti pe cele existente.
h2. Alte resurse
Pentru articole despre diversi algoritmi, arhive cu teste si solutii de pe la diverse concursuri nationale si internationale mergeti 'pagina de articole':articole.
Din nou o sa te batem la cap cu comunitatea: daca vrei sa discuti despre o anumita problema sau alte lucruri care despre informatica si programare acceseaza 'forumul infoarena':forum.
 
_infoarena_ iti pune la dispozitie o multitudine de download-uri la sectiunea "Downloads":downloads. Acolo poti gasi problemele si testele la cateva concursuri importante, articole si utilitare.
 
Mai poti gasi o multime de link-uri catre site-uri interesante in sectiunea 'Links':links.
 
Pentru discutii despre o anumita problema sau alte lucruri care tin de domeniul informaticii accesati 'forumul infoarena':forum.

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.