IAP #2: Concurs pentru studenti

Aceasta pagina descrie o propunere pentru echipa infoarena. Informatiile prezentate aici nu reprezinta planuri oficiale ale Asociatiei infoarena decat daca propunerea este adoptata.
Data2007-11-07
Autor(i)silviugSilviu-Ionut Ganceanu silviugwickedmanCristian Strat wickedman
StareIN-CONSTRUCTIE

Abstract

In acest document propunem organizarea unui concurs de programare pentru studenti.

Concursul se va desfasura in echipe de cate 1-3 studenti si urmareste stimularea insusirii cunostintelor fundamentale de algoritmi. In particular, concursul este conceput sa-i ajute pe studenti in pregatirea pentru ACM.

Motivatie

Comunitatea infoarena va fi extinsa inspre studenti. Baza noastra de cunostinte va deveni utila si studentilor putand fi folosita ca material aditional pentru anumite cursuri.

La momentul actual nu exista nici un concurs national de informatica destinat studentilor. Ne propunem organizarea unui astfel de concurs (2 runde online + finala) de 2-3 ori pe an.

Format

In elaborarea formatului am pornit de la urmatoarele premise:

  • Concursul sa fie pe echipe. Permitem echipe intre 1-3 oameni pentru a nu descuraja pe cei care vor sa participe "din curiozitate" si nu doresc sa-si racoleze coechipieri.
  • Formatul rundelor de calificare si regulile sa fie flexibile pentru a permite studentilor "ocupati" sa participe.

Echipe

  • O echipa poate fi formata din 1 pana la 3 studenti de la aceeasi facultate
  • Echipele se formeaza inainte de prima runda de calificare si raman pana la final

Runde de calificare

  • Online
  • 3-10 probleme, rezolvabile in 3-4 ore de o echipa buna (etalon: infoarena coders)
  • Solutiile pot fi submitate oricand pe parcursul a ~12 (nu dorim ore fixe pentru a reduce conflictele cu activitatile studentilor).
  • Se vor da punctaje partiale pentru solutii incorecte/neoptime. Punctaje ca la happy coding (max sau 0).
  • La rundele online vrem ca participantii sa vada cate teste au mers si motivul pentru care pica restul pentru a face concursul mai digerabil. La finala acest lucru nu mai e valabil.
  • Se pot da probleme cu punctaje maxime diferite.
  • Nu exista restrictii referitor la numarul de calculatoare folosite sau timpul de rezolvare a problemelor.
  • Orice echipe care schimba surse intre ele vor fi descalificate (sistem de detectare?)

Runda finala:

  • Calificam primele 5-10 echipe
  • Concurs gen ACM dar cu punctaje partiale
  • Un singur calculator
  • 5 ore, 5-10 probleme, una rezolvabila de absolut toata lumea, scorul maxim imposibil de obtinut

Premii:

  • Vrem premii 'sparse' care sa incurajeze participarea (de ex. tricouri/hanorace pentru toti cei care fac peste 100 in rundele de calificare)
  • Primul premiu sa fie destul de tentant
  • Premiile de la finala se vor da pentru fiecare component al echipei castigatoare. Astfel, daca in echipa castigatoare va fi un singur om acesta NU va lua premiul cat pentru 3 oameni. Vom incuraja astfel formarea unor echipe cat mai mari.

Buget

Aici se gaseste o propunere de buget.

Feedback

Cosmin: La Mures organizeaza un concurs pe echipe cu mai multe runde in care prima echipa castiga vreo 500 si in un concurs parca o problema daca o faceai era 100 de euro. Mi s-a parut misto ideea.

Silviu: Ideea de bonus pe problema e buna. Personal as face pe numar de probleme si in finala. De exemplu: 333 de euro daca rezolvi 7/10, 222 - 5/10.

Cosmin: Pentru participare trebuie sa stim oameni din universitatile alea, eu stiu la Babes. Dar asa iti trebuie cate un om bagat in treaba la fiecare universitate.

Silviu: De acord, insa pentru inceput nu o sa putem acoperi toate universitatile din tara. Una din ideile noastre e sa trimitem un mail la team-leader-ii echipelor de ACM. Asta ar acoperi o buna parte din studentii car ar putea participa in prima faza.

Cosmin: Trebuie sa fie cat mai usor de participat la concursuri, altfel ii prinzi doar pe cei ce vor acm, trebuie sa poata participa oamenii si casual nu numai pe bune. Vrem un public cat mai larg nu doar fosti lotisti. Pt asta trebuie timp putin (o ora jumate), probleme de dificultate medie si simpla, eventual cu 2 nivele ca sa putem sa ii vedem si pe cei mai buni si doar 2 probleme.

Silviu: Desi ideea de la care ai plecat e buna (nu vrem sa targetam doar acm-isti), implementarea pe care o propui deriva de la ce vrem noi cu concursul asta. Formatul pe care il propui e asemanator unui SRM si pare a fi alt gen de concurs. O observatie interesanta e ca nici topcoder-ul nu atrage foarte multi studenti din Romania. Motivele cele mai importante care imi vin in minte sunt: elitismul si concurenta acerba. Ne trebuie ceva mai entry-level, sa incurajam lumea sa incerce.

Cosmin: O chestie super importanta e sa avem formatu concursului de acm pus pe site, si atunci cand o universitate face pregatiri interne sa il poata folosi.

Silviu: Corect, totusi nu e relevant relativ la concursul nostru. Putem sa-i dam drumul si cu infrastructura curenta. Ce spui tu e un feature request care ar prinde foarte bine pe infoarena.

Sugestii de la sedinta

  • Am putea organiza o runda online de proba (sau mai degraba practice). Este primul nostru concurs pentru studenti. O runda de proba i-ar ajuta sa se familiarizeze cu platforma. In plus, ne-ar putea oferi informatii despre interesul studentilor in astfel de concursuri.
  • Cum probam piata? De unde stim ca vom avea participanti?
  • Runda de practice?
  • Cum propagam vestea in universitatile din tara?
  • Nu vom avea probleme de copyright daca facem concursul/finala prea ACM like?