Fişierul intrare/ieşire:dijkstra.in, dijkstra.outSursăad-hoc
AutorArhiva EducationalaAdăugată deDastasIonescu Vlad Dastas
Timp execuţie pe test0.5 secLimită de memorie12288 kbytes
Scorul tăuN/ADificultateN/A

Vezi solutiile trimise | Statistici

Algoritmul lui Dijkstra

Se da un graf orientat cu N noduri si M arce.

Cerinta

Sa se determine lungimea minima a drumului de la nodul 1 la fiecare din nodurile 2, 3, ..., N-1, N si sa se afiseze aceste lungimi. Lungimea unui drum este data de suma lungimilor arcelor care constituie drumul.

Date de intrare

Fisierul de intrare dijkstra.in contine pe prima linie numerele N si M, separate printr-un spatiu, cu semnificatia din enunt. Urmatoarele M linii contin, fiecare, cate 3 numere naturale separate printr-un spatiu A B C semnificand existenta unui arc de lungime C de la nodul A la nodul B.

Date de iesire

In fisierul de iesire dijkstra.out veti afisa pe prima linie N-1 numere naturale separate printr-un spatiu. Al i-lea numar va reprezenta lungimea unui drum minim de la nodul 1 la nodul i+1.

Restrictii

  • 1 ≤ N ≤ 50 000
  • 1 ≤ M ≤ 250 000
  • Lungimile arcelor sunt numere naturale cel mult egale cu 20 000.
  • Pot exista arce de lungime 0
  • Nu exista un arc de la un nod la acelasi nod.
  • Daca nu exista drum de la nodul 1 la un nod i, se considera ca lungimea minima este 0.
  • Arcele date in fisierul de intrare nu se repeta.

Exemplu

dijkstra.indijkstra.out
5 6
1 2 1
1 4 2
4 3 4
2 3 2
4 5 3
3 5 6
1 3 2 5

Indicatii de rezolvare

Exista o descriere a algoritmului pe wikipedia.

O rezolvare de complexitate O(N2) obtine 40 de puncte si se poate gasi aici.
O rezolvare in O(MlogN) folosind un heap obtine 100 de puncte si se poate gasi aici. O descriere a acestei structuri de date puteti gasi tot pe wikipedia. O implementare de aceeasi complexitate foloseste in loc de heap structura de date numita SET, care este de fapt un arbore binar echilibrat si permite interogarea costului minim si modificarea costurilor in timp logaritmic. Aceasta abordare se gaseste aici si are avantajul ca necesita un cod mult mai scurt. Totusi, ea este mai inceata decat solutia cu heap-uri.
O alta rezolvare utila in concursuri este algoritmul Bellman-Ford cu coada. Aceasta solutie are complexitatea teoretica O(N*M), in practica solutia se dovedeste destul de rapida pe teste generate la intamplare, dar exista teste pe care atinge timpi foarte mari, obtinand un scor de 90 de puncte.

Probleme asemanatoare

Trebuie sa te autentifici pentru a trimite solutii. Click aici

Cum se trimit solutii?

remote content