Cod sursa(job #2967904)

Utilizator EdgarPaun Andrei Edgar Data 20 ianuarie 2023 12:23:39
Problema Cuplaj maxim in graf bipartit Scor 50
Compilator cpp-64 Status done
Runda Arhiva educationala Marime 3.62 kb
//Complexitate: O(n * m^2)
#include <bits/stdc++.h>

using namespace std;
ifstream fin("cuplaj.in");
ofstream fout("cuplaj.out");
long long int capGrafRezidual[10000][10000], tata[10000];
vector<vector<int> > listaAdiacenta;

int newSource, newDestination;

int N, M, E;

bool bfs() {
    vector<bool> vizitat;
    queue<int> q;
    vizitat.resize(newDestination + 1);
    q.push(newSource);
    vizitat[newSource] = true;

    while(!q.empty()){
        int nod = q.front();
        q.pop();
        for(auto vecin : listaAdiacenta[nod]){
            // Daca vecinul nu e vizitat si se poate adauga flow pe muchia de la nod la el (capacitatea e mai mare decat 0)
            if(!vizitat[vecin] && capGrafRezidual[nod][vecin]){
                // Este updatat vectorul tata pentru a putea reconstrui drumul de ameliorare
                tata[vecin] = nod;
                vizitat[vecin] = true;
                q.push(vecin);
                // Daca vecinul este destinatia atunci am gasit un drum bun 
                // BFS-ul este optimizat pentru ca el se incide direct cand vecinul este destinatia
                if(vecin == newDestination)
                    return true;
            }
        }
    }
    return false;
}




int edmondsKarp()
{
    int raspuns = 0;
    // Cat timp mai gasesc un drum pana la destinatie pe care pot adauga flow
    while(bfs()) {
        int nod = newDestination, bottleNeck = 1000000000;
        while(nod != newSource) {
            int parinte = tata[nod];
            if(capGrafRezidual[parinte][nod] < bottleNeck) {
                // Este calculata valoarea minima de pe drumul respectiv (bottleNeck), de la destinatie la sursa
                // folosind vectorul tata
                bottleNeck = capGrafRezidual[parinte][nod];
            }
            nod = parinte;
        }
        // Adaug la toate muchiile de pe drum flow-ul maxim
        nod = newDestination;
        while(nod != newSource) {
            int parinte = tata[nod];
            capGrafRezidual[parinte][nod] -= bottleNeck; // Drum direct in graful rezidual
            capGrafRezidual[nod][parinte] += bottleNeck; // Drum invers in graful rezidual
            nod = parinte;
        }
        // Adaug flow-ul gasit la raspuns
        raspuns += bottleNeck;
    }
    return raspuns;
}



int main()
{


    fin >> N >> M >> E;
    listaAdiacenta.assign(N + M + 2, vector<int>());
    while(E--) {
        int x, y;
        fin >> x >> y;
        y = N + y;
        listaAdiacenta[x].push_back(y);
        listaAdiacenta[y].push_back(x);
        capGrafRezidual[x][y] = 1;
    }

    
    newSource = 0;  
    newDestination = N + M + 1;

    

    // Adaug muchii de la newSource la fiecare nod din partea stanga
    for(int i = 1; i <= N; i++) {
        listaAdiacenta[0].push_back(i);
        // listaAdiacenta[i].push_back(0);
        capGrafRezidual[0][i] = 1;
    }
    
    

    // Adaug muchii de la fiecare nod din partea dreapta la newDestination
    for(int i = N + 1; i <= N + M; i++) {
        listaAdiacenta[i].push_back(newDestination);
        // listaAdiacenta[newDestination].push_back(i);
        capGrafRezidual[i][newDestination] = 1;
    }


    fin.close();

    fout << edmondsKarp()<< endl;

    for(int i = 1; i <= N; i++) {
        for(int j = N + 1; j <= N + M; j++) {
            if(capGrafRezidual[j][i] == 1) {
                // Din teorie, rezultatul este reprezentat de muchiile intermediare unde am flow
                fout << i << " " << j - N << endl;
            }
        }
    }
    fout.close();

    return 0;
}