Cod sursa(job #2816559)

Utilizator RoberttoPopescu Paullo Robertto Karloss Robertto Data 11 decembrie 2021 15:59:32
Problema Componente tare conexe Scor 30
Compilator cpp-64 Status done
Runda Arhiva educationala Marime 12.07 kb
// Popescu Paullo Robertto Karloss Grupa 2311
// Linkurile pentru fiecare problema se gasesc in main

#include <fstream>
#include <vector>
#include <queue>
#include <stack>
#include <set>
#include <algorithm>
#include <climits>

#define INFINIT INT_MAX

using namespace std;

ifstream fin("ctc.in");
ofstream fout("ctc.out");

struct muchie {
    int destinatie, cost, capacitate;

    muchie(int destinatie, int cost, int capacitate) : destinatie(destinatie), cost(cost), capacitate(capacitate) {}
};

class Graf {
private:
    int nrNoduri, nrMuchii;
    bool eOrientat, arePonderi, areCapacitati;
    vector<vector<muchie>> listaDeAdiacenta; // lista de vecini

public:
    Graf(const int nrNoduri, const int nrMuchii, const bool eOrientat, const bool arePonderi, const bool areCapacitati);

    void citire();

    vector<int> numarMinimArce(int &nodPlecare);

    int numarComponenteConexe();

    vector<set<int>> componenteBiconexe();

    void componenteTareConexe();

    void afis();

    ~Graf();

private:
    void BFSrecursiv(queue<int> &coada, vector<int> &vizitat);

    void DFSrecursiv(int &nodPlecare, vector<int> &vizitat);

    void biconex(int nodPlecare, int precedent, int k, stack<pair<int, int>> &stivaComponenteBiconexe,
                 vector<set<int>> &componenteBiconexe, vector<int> &vizitat, vector<int> &niv_min);

    vector<vector<muchie>> transpus();

    void DF1(int nodPlecare, vector<int> &succesor, vector<int> &v, int &index);

    void DF2(int nodPlecare, vector<int> &predecesor, int &nrComponenteTareConexe,
             vector<vector<muchie>> listaDeAdiacentaTranspusa);


};

void Graf::BFSrecursiv(queue<int> &coada, vector<int> &vizitat) {
    if (!coada.empty()) // daca mai sunt elemente in coada / nu am verificat pt toate nodurile
    {
        int nodPlecare = coada.front(); // retin nodul de unde plec
        for (auto &i: listaDeAdiacenta[nodPlecare])
            if (vizitat[i.destinatie] == -1) {
                // caut toate nodurile nevizitate care sunt adiacente cu nodul de plecare
                vizitat[i.destinatie] = vizitat[nodPlecare] + 1; // il marcam vizitat
                coada.push(i.destinatie); // il adaug in coada PUSH
            }
        coada.pop();
        BFSrecursiv(coada, vizitat);
    }
}

vector<int> Graf::numarMinimArce(int &nodPlecare) {
    vector<int> vizitat(nrNoduri + 1, -1);
    queue<int> coada;
    coada.push(nodPlecare);
    vizitat[coada.back()] = 1;
    BFSrecursiv(coada, vizitat);
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++) {
        if (vizitat[i] != -1)
            vizitat[i] -= 1;
    }
    return vizitat;
}

void Graf::DFSrecursiv(int &nodPlecare, vector<int> &vizitat) {
    vizitat[nodPlecare] = 1;
    for (auto &i: listaDeAdiacenta[nodPlecare])
        if (!vizitat[i.destinatie])
            DFSrecursiv(i.destinatie, vizitat);
}

int Graf::numarComponenteConexe() {
//    vector<int> nivel(nrNoduri + 1, 0);
    vector<int> vizitat(nrNoduri + 1, 0);
//    nivel[1] = 0;
    int numar = 0;
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++)
        if (vizitat[i] == 0) {
            numar++;
            DFSrecursiv(i, vizitat);
        }
    return numar;
}

void Graf::biconex(int nodPlecare, int precedent, int k, stack<pair<int, int>> &stivaComponenteBiconexe,
                   vector<set<int>> &componenteBiconexe, vector<int> &vizitat, vector<int> &niv_min) {
    vizitat[nodPlecare] = k;
    niv_min[nodPlecare] = k;
    for (auto &i: listaDeAdiacenta[nodPlecare]) {
        int vecin = i.destinatie;
        if (vecin != precedent) { // pentru optimizare (iese din timp altfel, uneori),
            // daca vecinul curent nu s-a executat la pasul anterior
            if (!vizitat[vecin]) { // daca vecinul nu a fost vizitat
                stivaComponenteBiconexe.push(make_pair(nodPlecare, vecin));
                biconex(vecin, nodPlecare, k + 1, stivaComponenteBiconexe, componenteBiconexe, vizitat,
                        niv_min); // reapelez DF din nodul in care am ajuns
                if (niv_min[nodPlecare] > niv_min[vecin]) // daca face parte din ciclu
                    niv_min[nodPlecare] = niv_min[vecin]; // actualizez nivelul minim
                if (niv_min[vecin] >= vizitat[nodPlecare]) {
                    // daca un vecin are nivelul minim mai mare sau egal decat nivelul tatalui sau
                    // (vizitat este pe pos de nivel din muchia critica, i.e. nivelul din arborele DF),
                    // inseamna ca nu face parte dintr-un ciclu, deci am gasit o componenta biconexa
                    set<int> aux;
                    int aux1, aux2;
                    do {
                        aux1 = stivaComponenteBiconexe.top().first;
                        aux2 = stivaComponenteBiconexe.top().second;
                        aux.insert(aux1);
                        aux.insert(aux2);
                        stivaComponenteBiconexe.pop();
                    } while (aux1 != nodPlecare || aux2 != vecin);
                    componenteBiconexe.push_back(aux);
                }
            } else if (niv_min[nodPlecare] > vizitat[vecin]) { // daca nodul curent a fost deja vizitat
                // si daca exista o muchie de intoarcere de la nodPlecare la nodul curent, exista legatura cu un stramos
                // (muchie de intoarcere de la nodPlecare la nodul curent)
                niv_min[nodPlecare] = vizitat[vecin]; // nivelul nodului de Plecare
                // va fi nivelul stramosului sau (nodul deja vizitat)
            }
        }
    }
}

vector<set<int>> Graf::componenteBiconexe() {
    stack<pair<int, int>> stivaComponenteBiconexe;
    vector<set<int>> componente;

    vector<int> vizitat(nrNoduri + 1, 0);
    vector<int> niv_min(nrNoduri + 1, 0);

    biconex(1, 0, 1, stivaComponenteBiconexe, componente, vizitat, niv_min);

    return componente;
}

vector<vector<muchie>> Graf::transpus() {
//    Graf g(nrNoduri, nrMuchii, eOrientat, false, false);
    vector<vector<muchie>> listaDeAdiacentaTranspusa(nrNoduri + 1);
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++)
        for (auto &j: listaDeAdiacenta[i])
//            g.listaDeAdiacenta[j.destinatie].push_back(muchie(i, j.cost, j.capacitate));
            listaDeAdiacentaTranspusa[j.destinatie].push_back(muchie(i, j.cost, j.capacitate));
    return listaDeAdiacentaTranspusa;
}

void Graf::DF1(int nodPlecare, vector<int> &succesor, vector<int> &v, int &index) {
    succesor[nodPlecare] = 1; // marchez nodul succesor nodului curent ca fiind vizitat
    for (auto &i: listaDeAdiacenta[nodPlecare]) // parcurg toti vecinii nodului
        if (!succesor[i.destinatie]) // daca succesorul nu a fost vizitat
            DF1(i.destinatie, succesor, v, index); // continui parcurgerea
    v[++index] = nodPlecare; // retin succesorii intr-un array
}

void Graf::DF2(int nodPlecare, vector<int> &predecesor, int &nrComponenteTareConexe,
               vector<vector<muchie>> listaDeAdiacentaTranspusa) {
    predecesor[nodPlecare] = nrComponenteTareConexe; // marchez nodul predecesor nodului curent ca fiind vizitat
    for (auto &i: listaDeAdiacentaTranspusa[nodPlecare])
        if (!predecesor[i.destinatie])
            DF2(i.destinatie, predecesor, nrComponenteTareConexe, listaDeAdiacentaTranspusa);
}

// Am folosit algoritmul lui Kosaraju pentru a afla numarul de Componente Tare Conexe intr-un graf orientat
void Graf::componenteTareConexe() {
    vector<vector<muchie>> listaDeAdiacentaTranspusa = transpus();// lista de vecini transpusa
    // (i.e. in loc de sursa si destinatie folosim destinatie si sursa ca la grafuri neorientate)

    vector<int> succesor(nrNoduri + 1, 0);
    vector<int> predecesor(nrNoduri + 1, 0);
    vector<int> v(nrNoduri + 1, 0);
    pair<int, int> p[nrNoduri + 1]; // pereche (predecesor, nod)
    int nrComponenteTareConexe = 1, index = 0;
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++)
        if (succesor[i] == 0) // daca nodul i nu a fost vizitat
            DF1(i, succesor, v, index); // parcurg in adancime marcand succesorii
    for (int i = nrNoduri; i >= 1; i--)
        if (predecesor[v[i]] == 0) // daca predecesorul lui i nu a fost vizitat
        {
            DF2(v[i], predecesor, nrComponenteTareConexe,
                listaDeAdiacentaTranspusa); // parcurg in adancime marcand predecesorii
            nrComponenteTareConexe++;
        }
    fout << nrComponenteTareConexe - 1 << '\n';
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++) {
        p[i].first = predecesor[i]; // predecesorul nodului curent
        p[i].second = i; // valoarea nodului curent
    }
    sort(p + 1, p + nrNoduri + 1); // sortez crescator dupa predecesor
//    return p;
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++) {
        if (p[i].first != p[i + 1].first) {
            fout << p[i].second << '\n';
        } else {
            fout << p[i].second << " ";
        }
    }
}


void rezolvaBFS() {
    // Problema BFS (100p)
    // Link: https://infoarena.ro/problema/bfs
    // Sursa: https://infoarena.ro/job_detail/2797664?action=view-source
    int nrNoduri, nrMuchii, nodPlecare;
    fin >> nrNoduri >> nrMuchii >> nodPlecare;
    Graf g1(nrNoduri, nrMuchii, true, false, false);
    g1.citire();

    vector<int> distante = g1.numarMinimArce(nodPlecare);
    for (int i = 1; i < distante.size(); i++)
        fout << distante[i] << " ";

    fin.close();
    fout.close();
}

void rezolvaDFS() {
    // Problema DFS (100p)
    // Link: https://infoarena.ro/problema/dfs
    // Sursa: https://infoarena.ro/job_detail/2797669?action=view-source
    int nrNoduri, nrMuchii;
    fin >> nrNoduri >> nrMuchii;
    Graf g1(nrNoduri, nrMuchii, false, false, false);
    g1.citire();

    int numarComponenteConexe = g1.numarComponenteConexe();
    fout << numarComponenteConexe;

    fin.close();
    fout.close();
}

void rezolvaComponenteBiconexe() {
    // Problema Componente Biconexe (100p)
    // Link: https://infoarena.ro/problema/biconex
    // Sursa: https://infoarena.ro/job_detail/2797675?action=view-source
    int nrNoduri, nrMuchii;
    fin >> nrNoduri >> nrMuchii;
    Graf g1(nrNoduri, nrMuchii, false, false, false);
    g1.citire();

    set<int>::iterator it;
    vector<set<int>> componente = g1.componenteBiconexe();
    fout << componente.size() << "\n";
    for (auto &i: componente) {
        for (it = i.begin(); it != i.end(); it++) {
            fout << *it << " ";
        }
        fout << "\n";
    }

    fin.close();
    fout.close();
}

void rezolvaComponenteTareConexe() {
    // Problema CTC (Componente Tare Conexe) (100p)
    // Link: https://infoarena.ro/problema/ctc
    // Sursa: https://infoarena.ro/job_detail/2797676?action=view-source
    int nrNoduri, nrMuchii;
    fin >> nrNoduri >> nrMuchii;
    Graf g1(nrNoduri, nrMuchii, true, false, false);
    g1.citire();

    g1.componenteTareConexe();

    fin.close();
    fout.close();
}

int main() {
    int optiune = 4;
    switch (optiune) {
        case 1:
            rezolvaBFS();
        case 2:
            rezolvaDFS();
        case 3:
            rezolvaComponenteBiconexe();
        case 4:
            rezolvaComponenteTareConexe();
    }
    return 0;
}

void Graf::afis() {
    for (int i = 1; i <= nrNoduri; i++) {
        fout << "Nodul " << i << " este adiacent cu: ";
        for (auto &j: listaDeAdiacenta[i])
            fout << j.destinatie << " cu costul " << j.cost << " cu capacitatea " << j.capacitate << "\n";
        fout << "break\n";
    }
}

void Graf::citire() {
    int sursa, destinatie, cost, capacitate;
    for (int i = 1; i <= nrMuchii; i++) {
        fin >> sursa >> destinatie;
        if (arePonderi)
            fin >> cost;
        else
            cost = 0;
        if (areCapacitati)
            fin >> capacitate;
        else
            capacitate = 0;
        listaDeAdiacenta[sursa].push_back(muchie(destinatie, cost, capacitate));
        if (!eOrientat)
            listaDeAdiacenta[destinatie].push_back(muchie(sursa, cost, capacitate));
    }
}

Graf::Graf(const int nrNoduri, const int nrMuchii, const bool eOrientat, const bool arePonderi,
           const bool areCapacitati) {
    this->nrNoduri = nrNoduri;
    this->nrMuchii = nrMuchii;
    this->eOrientat = eOrientat;
    this->arePonderi = arePonderi;
    this->areCapacitati = areCapacitati;
    listaDeAdiacenta.resize(nrNoduri + 1);
}

Graf::~Graf() {
    listaDeAdiacenta.clear();
}