Joc14

Simularea, în orice situaţie înseamnă organizarea paşilor şi alegerea reprezentării. Vom avea, la fiecare pas, două tablouri ( tnou şi tvechi) care se completează cu caractere '.'. Apoi, în ambele tablouri aşezăm litera 'o' (sau cele două litere 'o') pe poziţiile date în fişierul de intrare.
La fiecare pas efectuăm, pe baza regulilor date, mutările jocului până când o literă 'o' ajunge pe marginea caroiajului. Rezultatul mutării o generăm în tnou, iar după mutare copiem tnou în tvechi, urmând să lucrăm la următoarea mutare pe baza acestuia.
În algoritmul mutării vom căuta poziţia unui caracter '.', pentru a-i număra vecinii pe care se află un caracter 'o' sau ' * ' .Dacă numărul acestora este 1, reţinem poziţia caracterului '.', respectiv pentru a suprascrie acest caracter cu litera 'o'. Ştiind că pe marginea exterioară a figurii putem avea doar caractere 'o', reţinem faptul, după caz, că s-a terminat jocul. Urmează să suprascriem caracterele 'o' cu ' * ' şi caracterele '*' cu '.' .