Diferente pentru ghid-complet-pentru-concursurile-de-informatica intre reviziile #22 si #23

Nu exista diferente intre titluri.

Diferente intre continut:

* Repetati procedeul de mai sus pana cand toate testele merg. Daca va obisnuiti sa programati modular si ingrijit, depanarea si testarea n-ar trebui sa dureze mai mult de 5-25 minute. Din acest moment, nu mai modificati nici macar o litera in program, sau daca o faceti pastrati-va in prealabil o copie. Nu va bazati pe faptul ca puteti sa tineti minte modificarile facute si sa refaceti oricand forma initiala a programului in caz ca noua versiune nu va fi buna.
* Daca totusi nu-i puteti "da de cap" programului, iar timpul alocat problemei respective expira, aduceti programul la o forma in care sa mearga macar pe o parte din teste si treceti la problema urmatoare.
 
Feriti-va ca de foc de criza de timp. E mare pacat sa ratezi o problema intreaga pentru ca n-ai avut timp sa scrii procedura de afisare a solutiei, sau lucruri asemanatoare. Rezervati-va intotdeauna timpul pe care il socotiti necesar pentru implementare si depanare. De asemenea, chiar daca concursul este usor, nu e recomandat sa iesiti din sala de concurs inainte de expirarea timpului. Oricat ati fi de convinsi ca ati facut totul perfect, mai verificati-va; veti avea de furca cu remuscarile daca descoperiti dupa aceea ca ceva, totusi, nu a mers bine. Puteti face o multime de lucruri daca mai aveti timp (desi acest lucru se intampla rar). Iata o serie de metode de a exploata timpul:
* Verificati-va programul cu cat mai multe teste de mici dimensiuni. Sa presupunem ca programul vostru lucreaza cu vectori de maxim 10.000 de elemente. E o idee buna sa il rulati pentru vectori de unul sau doua elemente.
* Treceti la polul opus si creati-va un test de dimensiune maxima, dar cu o structura particulara, pentru care este usor de calculat rezultatul si de mana. De exemplu, vectori de 10.000 de elemente cu toate elementele egale, sau vectori de forma (1, 2, ..., 9999, 10000). Daca nu puteti sa editati un asemenea fisier de mana, copiind si multiplicand blocuri, puteti scrie un program care sa-l genereze.
* Daca inca v-a mai ramas timp, creati-va un program care sa genereze teste aleatoare. Spre exemplu, un program care sa citeasca N si sa creeze un fisier in care sa scrie N numere aleatoare. Intr-o prima faza, puteti folosi aceste teste pentru a verifica daca nu cumva la valori mai mari programul nu da eroare, nu se blocheaza (la alocarea unor zone mari de memorie) sau nu depaseste limita de timp, caz in care mai aveti de lucru.
* Daca tot nu va da nimeni afara din sala, puteti scrie un alt program auxiliar care, primind fisierul de intrare si fisierul de iesire produs de programul vostru, verifica daca iesirea este corecta. Aceasta deoarece, de obicei, este mult mai usor de verificat o solutie decat de produs una. Folosind "generatorul" de teste si "verificatorul", puteti testa programul mult mai bine. De altfel, la multe probleme chiar testele rulate de comisia de corectare sunt create tot aleator.
 
h2. 5. Dupa concurs
 
Dupa ce ati terminat problemele (se intampla destul de rar) nu iesiti din sala! Este momentul ultimelor teste. La iesirea din sala trebuie sa fiti convinsi ca ati facut tot ce era posibil in conditiile data. Concursul nu s-a terminat inca! Urmeaza corectarea. Va trebui sa verificati punctajul obtinut si sa fiti pregatit sa depuneti o contestatie daca aveti impresia ca ceva nu este in regula. La unele concursuri, corectarea se face in prezenta concurentului; aici aveti ocazia sa solicitati sa vi se arate testele si iesirile furnizate de programul vostru, sa cereti testarea din afara mediului de evaluare, etc. La alte concursuri, comisia ofera, mai tarziu, testele si raspunsurile corecte pentru autoevaluare. Nu ratati ocazia de a va evalua rezolvarile si nu depuneti contestatii decat daca in urma autoevaluarii obtineti un punctaj mai mare. Fiecare concurs este o experienta in plus! Discutati, dupa proba, cu alti concurenti, aflati cum ar fi trebuit rezolvate problemele pe care nu le-ati stiut aborda si ce au gresit ceilalti (este bine sa invatati si din greselile altora).
 
De multe ori, primul an de participare la olimpiada se soldeaza cu un rezultat cel mult mediu, deoarece, oricat ar spune cineva _Ei, nu-i asa mare lucru sa mergi la un concurs_, experienta acumulata conteaza mult. De aceea, abia de la a doua participare si uneori chiar de mai tarziu incep sa apara rezultatele. Intentia autorului a fost sa va usureze misiunea si sa va dezvaluie cateva din dificultatile de toate felurile care apar la orice concurs, pentru a nu va da ocazia sa le descoperiti pe propria piele. Speram ca aceste ponturi va vor fi de folos!
 
h2. Bibliografie
# **Psihologia concursurilor de informatica**, Catalin Francu, Editura L&S Bucuresti
# **Despre Concursuri**, Mihai Stroe, Gazeta de Informatica, numarul 13/4, anul 2003
# "infoarena":http://infoarena.ro
# "Google":http://www.google.com

Nu exista diferente intre securitate.

Topicul de forum nu a fost schimbat.