Atenţie! Aceasta este o versiune veche a paginii, scrisă la 2009-02-22 23:32:21.
Revizia anterioară   Revizia următoare  

Obiective infoarena

wickedman
Cristian Strat
16 februarie 2009

Echipa infoarena a crescut cu 7 membri noi în anul 2008, la fel şi comunitatea infoarena şi numărul de proiecte pe care le-am început împreună. Toate bune şi frumoase, doar că această creştere ne-a obligat să căutăm metode mai eficiente de a ne organiza şi de a lucra împreună. Vă voi vorbi în continuare despre sistemul OKRs şi obiectivele infoarena pe acest trimestru.

Noi, echipa infoarena, ne întrunim periodic în şedinţe încă din 2006. Ce se întâmplă la o şedinţă tipică? Păi, în afara faptului că facem glume şi pierdem vremea în mod organizat, stabilim ce concursuri să organizăm, când facem următorul coding camp, ce facilităţi mai adăugăm la site (sau mai scoatem) şi pe care dintre membrii comunităţii infoarena îi rugăm să intre în echipă alături de noi. Ce altceva se mai întâmplă la şedinţele infoarena e o taină sacră şi nu pot să o divulg aici pe blog. :)

Şedinţele sunt foarte bune pentru că ne ajută să ne punem la curent unii cu ceilalţi despre progresele pe care le facem şi problemele pe care le întâmpinăm. Din păcate, nu mai sunt de ajuns. Ce (mai) trebuie să faci ca mulţi oameni să lucreze eficient împreună? Nu ştiu, însă e nevoie măcar de un ţel comun, de un reper spre care să navigheze toţi, de nişte obiective. Din acest motiv am adoptat sistemul OKRs pe care mai mulţi dintre noi l-am văzut şi l-am folosit la Google în internship-uri.

Despre OKRs citiţi mai multe în pagina dedicată. Pe scurt însă, OKR-urile (Objectives and Key Results) sunt o serie de obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Fiecare obiectiv are un responsabil, iar la sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul: care dintre obiectivele propuse am reuşit să le îndeplinim?

Ca să probăm ideea ne-am asumat în octombrie 2008 o serie de obiective şi am început să lucrăm la ele. Timpul a zburat repede, iar la sfârşitul trimestrului am constatat că doar jumătate din ce ne-am propus a fost realizat. Oops! Dacă sună dezamăgitor, să ştiţi că nu e. În realitate am fost optimişti şi ne-am asumat obiective prea ambiţioase pentru o perioadă de timp atât de scurtă. Pe principiul „experientia docet” o să avem grijă de data asta să obţinem o notă mai mare. :)

Iată obiectivele infoarena pe anul 2009, trimestrul I. Deşi OKR-urile sunt foarte succinte, am să încerc totuşi să le fac un rezumat aici pe blog şi să adaug pe alocuri detalii mai puţin cunoscute.

Sunt ~800 de probleme în arhivă, adică suficient de multe. Din păcate însă, sunt puse la grămadă fără nici o informaţie despre dificultate sau despre tipul soluţiei căutate. Un utilizator începător are dificultăţi în a găsi probleme pe care să le poată rezolva iar un utilizator avansat găseşte cu greu probleme care cer un anumit algoritm. Din aceste motive, trimestrul acesta dezvoltăm un sistem de tagging pe care îl vom folosi să clasificăm problemele din arhivă. În paralel căutăm şi o metodă de ordonare a problemelor în funcţie de dificultatea lor.

Arhiva educaţională, un proiect foarte îndrăgit de noi şi care împlineşte zilele acestea un an de existenţă, continuă să crească rapid.

Legat de concursuri, trimestrul acesta lucrăm la o nouă facilitate majoră a site-ului infoarena: concursuri virtuale, adică posibilitatea utilizatorilor de a-şi organiza singuri concursuri pe infoarena folosind problemele din arhivă. Tare, nu!?
Tot trimestrul acesta organizăm runda finală a Algoritmiadei, singurul concurs on-site organizat de infoarena. Unii dintre voi ştiţi că Algoritmiada are şi o grupă de studenţi, lucru care e o premieră pentru infoarena.

Secţiunea articole a primit „multă dragoste” în ultimul an şi a crescut enorm faţă de 2007. Planul pe acest trimestru? Se lucrează în continuare, adică mult şi foarte bine. :)

„hacker-ii infoarena”, adică cei care dezvoltă software-ul pentru site şi evaluator, trebuie să implementeze două mari facilităţi: concursuri virtuale şi tagging la probleme. În paralel se lucrează şi la infrastructură: ajustarea timpilor de execuţie pentru atunci când vom muta evaluatorul pe un calculator mai puternic şi un sistem automat şi distribuit de backup.

Pentru a îndeplini obiectivele pentru development vom organiza cel puţin un coding camp, adică un week-end întreg în care ne întâlnim toţi într-un loc să (învăţăm să) programăm. Apropos de coding camp, hai şi tu!

Ce părere ai despre obiectivele noastre pe acest trimestru? Sunt prea modeste, sunt prea ambiţioase? Ai o idee bună pe care ar trebui să o punem în practică? Lasă-ne un comentariu pentru că cea mai bună idee va fi premiată cu un tricou infoarena! ;)

Categorii: infoarena