Blog infoarena

infO(1) Cup

klamathix
Mihai Calancea
07 aprilie 2017

CONCURSUL infO(1) CUP

Centrul Judeţean de Excelenţă Prahova lansează concursul "infO(1) CUP"!

Adresat tuturor elevilor si studenţilor pasionaţi de informatică, acesta presupune rezolvarea a 4-5 probleme de natură algoritmică pe parcursul a 5 ore. Întrucât se apropie Olimpiada Naţională de Informatică, considerăm că problemele pe care le propunem reprezintă un bun antrenament, dar şi o modalitate eficientă de a vă verifica cunostinţele în materie de algoritmică.

Aflându-se la prima ediţie, competiţia va avea numai o variantă online, însă sperăm ca, începând de anul următor, să organizăm şi o editie on-site! De remarcat faptul că proiectul este realizat în parteneriat cu Centrele Judeţene de Excelenţă din Olt, Neamţ, Sălaj, Satu Mare, Iaşi, Braşov şi Colegiul Naţional “Ion Luca Caragiale” Ploieşti.

Concursul constă în două runde:
Runda Naţională se va desfăşura pe 8 aprilie 2017 şi este adresată elevilor şcolarizaţi în Centrele Judeţene de Excelenţă din Romania. Din punctul de vedere al dificultăţii, această rundă este comparabilă unei runde Codeforces Div 2.
Runda Internaţională va avea loc pe 9 aprilie 2017 şi beneficiază de participarea unor echipe reprezentative din Bulgaria, Rusia, Republica Moldova, Serbia, Ungaria, Croaţia, Iran, Siria si Kazahstan.

Comisia ştiinţifică şi comisia tehnică sunt formate din elevi olimpici medaliaţi la Olimpiada Naţională şi Internaţională de Informatică şi absolvenţi ai unor prestigioase universităţi din lume.

Concursul va avea disponibilă şi o variantă online mirror. Înregistrarea este disponibilă pe site-ul concursului, prin intermediul form-ului de register înscriindu-vă la ambele probe. Variantele online mirror corespunzătoare celor două runde pot fi incepute sâmbătă, respectiv duminică, de la ora 15:00, participanţii alegându-şi un time frame de 5 ore în care pot simula concursul. Acestea sunt disponibile până duminică, ora 7:00, respectiv până miercuri, ora 15:00.
Informaţii suplimentare sunt disponibile pe site-ul competiţiei si pe blog-ul scris de geniucosOncescu Costin geniucos pe Codeforces.

Mulţumim sponsorilor noştri şi tuturor celor care ne-au fost alături! De asemenea, le dorim mult succes participanţilor!

 Comentarii (1)

Categorii:

Concursul National de Informatica "Adolescent Grigore Moisil"

xtreme77
Patrick Sava
20 martie 2017

Dupa doua editii in care initiativa unor elevi de la Colegiul National "Spiru Haret" din capitala a fost implementata cu succes, fiind sprijinita de conducerea liceului dar si de suportul material oferit de companii precum eMAG sau Siveco Romania, Concursul National de Informatica "Adolescent Grigore Moisil" revine cu cea de-a treia editie!

Avand un format de tip ACM-ICPC si adresandu-se tuturor elevilor din Romania, A.G.M incearca an de an sa reuneasca la Bucuresti elevi din cat mai multe judete ale tarii si sa creeze o atmosfera care sa ii incurajeze pe acestia sa se autodepaseasca pentru a reusi sa obtina un loc fruntas in cadrul competitiei.

Ca in fiecare an, initiativei noastre se alatura si persoane care nu au avut neaaparat vreo tangenta cu Colegiul National "Spiru Haret", dar care isi doresc ca prin sprijinul lor sa incurajeze toate persoanele din comunitate sa contribuie intr-un fel sau altul la buna dezvoltare a elevilor pasionati de informatica din Romania. Tin sa le multumesc tuturor acestor persoane si am sa incerc sa ii nominalizez pe toti cei care fac parte din aceasta categorie nu tocmai restransa :

- Echipa Infoarena, care ne-au sustinut inca de la prima editie si care prin ajutorul oferit si anul acesta raman un invariant atunci cand ne referim la A.G.M
- florin.elfusFlorin Chirica florin.elfus, george_stelianChichirim George george_stelian, teoionescuIonescu Teodor teoionescu si PlayLikeNeverB4George Marcus PlayLikeNeverB4 . Impreuna cu ei, am reusit sa creez nucleul comisiei stiintifice, care s-a mentinut inca de la prima editie a concursului. De asemenea, ei reprezinta un exemplu foarte bun cand vine vorba de notiunea de "invariant".
- Fundatia eMAG , care ne-a sarit pentru al doilea an la rand cu un ajutor financiar si care, prin contributia sa, ne-a facut sa fim optimisti cu privire la faptul ca cea de-a treia editie se va desfasura in conditii cel putin la fel de bune ca a doua.
- Atooom Industry and Resources SRL , un nume complet nou pentru unii, destul de familiar pentru altii. Start-up-ul la care doi dintre cei sase membrii ai comisiei stiintifice lucreaza (in speta, eu si cu Teodor Ionescu) va contribui intr-un mod mai putin obisnuit la premierea participantilor : in functie de rezultatele obtinute la concurs, un numar limitat de participanti din top va avea ocazia sa lucreze pe perioada verii in cadrul unui stagiu de practica in firma, dand piept cu un tip diferit de programare fata de cea competitiva.

Chiar daca au fost mai putin vizibili de-a lungul primelor doua editii si nu fac parte din categoria de mai sus (majoritatea fiind elevi la Colegiul National "Spiru Haret" din capitala), tin sa felicit intreaga echipa organizatorica a A.G.M pentru munca depusa in vederea organizarii concursului in conditii optime.

Dupa cum bine stiti, inscrierile pentru elevii din afara Bucurestiului se vor incheia pe 20 martie la ora 23:59. Din fericire pentru cei care nu au apucat sa se inscrie, s-a decis prelungirea termenului cu inca doua zile, astfel ca acestia mai au dreptul sa se inscrie pana la data de 22 martie, ora 23:59. Participantii din Bucuresti pot efectua inscrierea completand formularul de inscriere incepand cu data de 21 martie, ora 00:00. In apropierea concursului, site-ul oficial al competitiei si pagina oficiala de Facebook vor fi in permanenta actualizate cu ultimele informatii.

Inchei prin a spune ca dincolo de aceste persoane minunate pe care le-am nominalizat si care au sprijinit concursul, responsabili de o mare parte din succesul pe care acesta l-a avut sunteti voi: comunitatea Infoarena.

Keep coding!

 Comentarii (0)

Categorii:

Mindcoding 2017

cami9719
Camelia Hanes
13 martie 2017

Avem plăcerea de a da start-ul celei de-a patra ediţii a concursului de algoritmică MindCoding, ce se adresează tuturor celor pasionaţi de algoritmi şi arta programării, care îşi doresc îmbunătăţirea performanţelor şi a abilităţilor tehnice, dar şi să îşi extindă orizonturile spre adevărata industrie a programării.

MindCoding este structurat în 4 runde online şi o etapă finală, ce va avea loc în municipiul Cluj-Napoca, România, în perioada 28 - 30 aprilie 2017.

După prima ediţie, site-ul competiţiei a devenit o platformă educaţională, unde programatorii pasionaţi, indiferent de vârstă, îşi împărtăşesc rezultatele cercetărilor şi soluţiile la probleme cu întreaga noastră comunitate, care a atins peste 2500 de prieteni pe reţelele de socializare datorită implicării noastre continue.

În această nouă ediţie, concursul constă în rezolvare de probleme, ce implică îmbinarea algoritmilor cu aplicaţiile lor în viaţa reală. Mai mult, ediţia a 4-a aduce în întâmpinarea candidaţilor o nouă posibilitate: candidaţii pot alege să participe la divizia 2, unde, în comparaţie cu divizia 1, problemele vor avea un grad de dificultate mai scăzut. Scorul obţinut în divizia a doua nu va reprezenta un criteriu de calificare pentru runda finală, dar încurajăm participarea în număr cât mai mare indiferent de experienţa curentă şi participarea în divizia 1 în rundele următoare, în lupta pentru locul meritat în finală.

Fiecare rundă online se desfăşoară pe parcursul a 90 de minute, suficiente pentru rezolvarea a 4 probleme de algoritmică. Fiecărei probleme i se asociază la început un punctaj între 100 şi 1000, care scade odată cu trecerea timpului. Alegerea strategiei potrivite şi entuziasmul pot fi cheia pentru transformarea experienţei algoritmilor într-una remarcabilă.

Scorul total obţinut pentru calificarea în finală va fi calculat ca suma punctajelor obţinute de fiecare participant în toate rundele la care au participat în divizia 1. Următoarele categorii de participanţi vor ocupa locuri în finală: 15 concurenţi absolvenţi de liceu care nu locuiesc în Cluj-Napoca, 5 elevi din afara oraşului Cluj-Napoca, 20 de concurenţi absolvenţi de liceu din Cluj-Napoca, 10 elevi din Cluj-Napoca şi 5 concurenţi internaţionali.

După cele patru runde de calificare şi cele două runde finale, cei mai talentaţi şi vigilenţi participanţi vor fi recompensaţi cu 10 premii consistente, în bani.

Cu ocazia ultimei etape organizate la Cluj-Napoca, concurenţilor le va fi răsplătit efortul cu premii generoase, oferite de companii cunoscute precum eMAG, Bitdefender, Bosch şi TakeoffLabs. De asemenea, în atenţia participanţilor vor fi ofertele de job sau internship, interacţiunile cu participanţi la etapa internaţională a olimpiadei de informatică şi nu numai.

Le urăm mult succes participanţilor şi ne bucurăm să ne întâlnim şi în 2017 în comunitatea MindCoding!

 Comentarii (0)

Categorii:

Interview puzzle: Count distinct (2)

Cosmin
Cosmin Negruseri
24 februarie 2017

Here's a fun question from Marius Dumitran.

Website visit counter: Given n log lines from a website, design a datastructure that can answer count_distinct queries efficiently. Log lines are given in sorted order and contain a timestamp (int64) and a user_id (int_64). count_distinct queries have a two int64 parameters: start_time and end_time. For each query you have to return the number of distinct users that have visited the website in the time range [start_time, end_time].

For example given the log lines
(0, 1)
(1, 2)
(2, 2)
(3, 1)
(4, 3)
(5, 1)
(6, 2)
(7, 3)
And the query count_distinct(1, 5), you should return 3, since we have user 2 visiting twice in that time range, user 1 visiting twice as well and user 3 visiting only once.

 Comentarii (14)

Categorii:

Catalysts Coding Contest 2017 Bucuresti

klamathix
Mihai Calancea
10 ianuarie 2017

Catalysts Coding Contest este un concurs popular printre programatorii romani. Anul acesta, pentru prima data, se va desfasura si in Bucuresti, in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica a Universitatii Bucuresti. In continuare va redam mesajul organizatorilor. Spor la treaba!

Dear Coder!

On 31 March 2017 the Catalysts Coding Contest (CCC) is coming to Bucharest!

The CCC is the largest programming competition in the German-speaking countries and among the Top 10 across Europe. This year the contest will be organized on an international level in several host cities in Germany, Spain, Belgium, Austria, France, South Africa, Nepal.

The University of Bucharest will be one of the Romanian hosts of the contest.

Whether it is C++, Java, .NET, JavaScript, Smalltalk, MATLAB or Excel - with us, everything is allowed, the target (an algorithm organized on 7 levels) is given, the path (any programming language you prefer) is left to everyone.

Prepare yourself for an exciting afternoon where you´ll meet a lot of people who share your passion. Make some noise at the contest and show us that you‘re up for the challenge!

Where: Str. Academiei 14, Sector 1, 010014, Bucharest – Faculty of Mathematics and Informatics

When: Friday, March 31, 15:00 - 19:00

PLEASE BRING YOUR OWN LAPTOP!

Usefull information about the competition:
- You have to register online first, before participating. Register here for both the CCC and the Online School CCC.
- You can participate individually or in teams of 2 or 3 people.
- You will use your own, personal laptop ; every team will only use one laptop.
- On our website you will find the Catcoder Platform for practicing with many examples of past contests.
- In the Hall of Fame you can compare your results with the best programmers of the last years

We are very pleased to welcome you at the CCC!*

 Comentarii ()

Categorii:

Retrospectiva anului 2016

GavrilaVlad
Gavrila Vlad
31 decembrie 2016

Anul 2016 mai are câteva ore până la final, aşa că avem o bună ocazie să ne amintim care au fost cele mai importante evenimente pentru comunitatea informatică din România, petrecute în decursul ultimelor 365 de zile. Ca de obicei, lista este pur subiectivă, aşa că vă invit să o com(ple|en)taţi pe forum.

Girl power

Să fi rezolvat România cea mai importantă problemă din informatică? Nu, nu mă refer la P vs NP, ci la faptul că ştiinţa calculatoarelor părea a nu fi un domeniu atractiv pentru fete. Ei bine, anul acesta, foarte multe dintre rezultatele bune la competiţiile naţionale şi internaţionale se datorează lor. Aşa că ar fi nedrept să nu le menţionăm aici, pe prima poziţie în lista noastră, şi să le felicităm cum se cuvine pe:

Deşi la IOI, CEOI şi BOI am trimis în continuare echipe compuse doar din băieţi, am o presimţire că în următorii ani acest lucru se va schimba şi că vom avea inclusiv o fată în echipa de IOI. O singură întrebare rămâne: cine va fi aceasta?

CEOI

La 7 ani după ediţia din 2009, CEOI a revenit în România, având loc în perioada 18-23 iulie la Piatra Neamţ. După ce dariusdariusMarian Darius dariusdarius ne-a împărtăşit gândurile lui despre competiţie din punctul de vedere al concurentului, iată şi un inside view din partea mea, ca membru al comisiei:

  • E greu să estimezi dificultatea unui set: credeam că vom avea punctaje de 100 pe problema Kangaroo din prima zi, şi măcar un scor mai mare de 29 pe problema Trick. Noroc că ne-am descurcat mai bine cu ziua 2. :)
  • E mult mai multă presiune când eşti membru în comisie decât atunci când participi. Concurenţi, o să vă fie dor de vremurile bune.
  • Melodia Trandafir de la Moldova era notificarea că un concurent a pus o întrebare.
  • Am jucat prea mult Pokemon Go pentru binele nostru. Aveam inclusiv o problemă de rezervă cu tematică Pokemon.
  • Să primeşti aprecieri de la liderul delegaţiei Poloniei produce un sentiment unic.
  • Comisia a avut parte de o excursie la un baraj. Nu s-a făcut absolut nicio glumă pe acest subiect. ;)

Echipele României au obţinut şi ele rezultate frumoase la CEOI, dar despre asta în secţiunea următoare.

Rezultate internaţionale

La nivel de liceu, singurul lucru care ne-a despărţit de a avea un an excelent din punct de vedere al rezultatelor internaţionale a fost neobţinerea unei medalii de aur la IOI, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2011. Poate că un lot aflat între generaţii, excesiv de "dopat" cu tehnici şi cu prea puţină experienţă la ad-hoc-uri explică această prestaţie mai modestă la cea mai mare competiţie internaţională. Cu toate acestea, rezultatele individuale ale membrilor loturilor sunt importante şi merită notate:

La nivel universitar, România este reprezentată pentru prima oară de către două echipe la finala ACM. Acestea sunt:

Nu în ultimul rând, trebuie să spunem că anul acesta trei români au ocupat locul I la concursuri online: freak93Budau Adrian freak93 a câştigat SRM 678 Div 1, iar geniucosOncescu Costin geniucos şi fanache99Constantin-Buliga Stefan fanache99 au câştigat Codeforces Round #371 Div 1, respectiv Div 2.

Îi felicităm pe toţi şi le urăm mult succes pe anul ce urmează!

2017

Ce ne aşteaptă în 2017? Generaţia care a absolvit anul acesta nu a dat foarte mulţi membri în lot, aşa că preconizez că lotul lărgit va rămâne în mare parte constant, sperând şi la o creştere valorică a membrilor lui. Poate, de ce nu, să obţinem din nou o medalie de aur la IOI?

Vorbind despre IOI, competiţia va avea loc anul acesta la Teheran, aşa că poate ar fi util celor care au pretenţii de calificare să rezolve probleme propuse de iranieni (numeroase concursuri de pe Codeforces au fost propuse de aceştia).

În speranţa că cele câteva New Year's Resolutions de anul trecut (care, apropo, sunt valabile şi pentru anul acesta) v-au fost utile pe 2016, vă las şi acum câteva pentru anul ce urmează:

  • Învăţatul de tehnici de programare este bun, până la un punct. Mai bine investiţi-vă timpul gândindu-vă la probleme de idee, ad-hoc-uri, decât în a învăţa cel mai rapid algoritm de FFT.
  • Ca şi anul trecut, nu pot spune suficient de apăsat că participarea la concursuri este utilă: Algoritmiada, Codeforces, USACO, COCI, TopCoder, Mindcoding şi CSAcademy sunt doar câteva dintre cele la care puteţi să vă pregătiţi.
  • Lucraţi mai organizat şi mai eficient: alegeţi-vă cu grijă problemele pe care le lucraţi, ca timpul pe care îl investiţi în pregătire să nu se irosească pe probleme uşoare.

În loc de încheiere, o previziune... numerologică: numere norocoase pe 2017: 3 şi 4.

La mulţi ani 2017!

 Comentarii (2)

Categorii:

Starea natiunii 2016 - Bun venit la scoala

Cosmin
Cosmin Negruseri
14 septembrie 2016

Infoarena creste ca trafic de la an la an. In total avem 70 de milioane de pageviews de cand strangem date pe google analytics (candva in 2007).

M-am gandit ca ar fi interesant sa ne uitam la niste date. Graficele au scara de inaltime diferita, deci nu se pot compara unul cu altul usor.

Forumul si-a pierdut din activitate. In jurul lui s-a format comunitatea infoarena. Pagina noastra de facebook https://www.facebook.com/infoarena/ are cateva postari (95% dintre ele puse de mine :) ) are aproape 3000 de likeuri, dar nu are o comunitate vibranta.

In schimb va recomand calduros clubul de info https://www.facebook.com/groups/349814335155898/ All the cool kids are there.

Pe blog primeam initial 100 si ceva de views pe articol. 200 daca articolul era mai popular. O data ce am inceput sa avem grup pe facebook adaugam linkul si pe pagina pe facebook. Primim de acolo 700 - 1000 de vizite.

Pozele cu echipa romana la IOI primesc in jur de 3000 - 5000 de vizite. E continutul preferat de cei ce au dat like la pagina infoarena. Linkuri cu articole despre olimpici in ziare de circulatie mare din nou sunt foarte apreciate pe pagina noastra de facebook.

De-a lungul timpului discutam in interiorul echipei despre modalitati de a creste comunitatea. O idee era sa facem siteul in engleza pentru ca deja am atins toti elevii pasionati de info din tara.

In 2011, 2012 am incercat sa scriu mai frecvent, sa am invitati pe blog. Apoi am vrut sa testez ideea cu comunitatea internationala si am inceput sa scriu in engleza. Rezultatele au fost foarte interesante, am adus cititori noi. Dar ei nu ramaneau si nu deveneau mebrii ai comunitatii. Puteti observa experimentul in graficul traficului pe blog:

Cele mai populare articole pe blog:

  1. blog/numbers-everyone-should-know
  2. blog/oji-kit-3
  3. blog/meet-in-the-middle
  4. blog/square-root-trick
  5. blog/sfaturi-pentru-interviuri
  6. blog/rolling-hash
  7. blog/girls-programming-camp-2011
  8. blog/interviu-mihai-patrascu-partea-intai
  9. blog/cum-sa-scrii-un-cv

Blog posturile in engleza le-am postat pe reddit. Cate unul imi lua in jur de 10 ore de munca. Am avut in 2 zile in jur de 100 000 de pageviews petru Numbers Everyone Should Know.

Pe blog avem in total 780 000 de views. Raspunsurile mele pe quora au rezultate mai bune.

Sunt bucuros ca csacademy a luat ideea cu comunitatea internationala in serios.

Alta optiune pentru infoarena ar fi sa fie mai putin elitista. Asa a aparut arhiva educationala, care e una dintre cele mai populare parti ale siteului. Pe aceasi directie pbinfo facut de profesorul Silviu Candale de la Colegiul National "Liviu Rebreanu", Bistrita e o resursa foarte buna pentru elevii ce lucreaza informatica la clasa.

Grafic bonus - articole

Cam atat :). Sper ca v-au placut statisticile.

Bun venit la scoala, la cat mai multe probleme rezolvate!

 Comentarii (1)

Categorii:

Finala Algoritmiada 2016

klamathix
Mihai Calancea
05 septembrie 2016

Finala Algoritmiada 2016 va avea loc în perioada 22-24 septembrie, la Cluj. În acelaşi timp şi spaţiu are loc şi Finala ONIS. Finala Algoritmiada va avea loc Vineri, 23 septembrie, iar Finala ONIS va avea loc Sâmbătă, 24 septembrie. Un program complet al weekend-ului respectiv va apărea în curând :).

Puteţi găsi aici lista cu concurenţii calificaţi la runda finală. Criteriile de calificare fiind uşor mai complicate decât în trecut, iar informaţiile de pe conturile concurenţilor fiind deseori incomplete, este posibil ca lista să conţină greşeli. Rugăm toţi concurenţii interesaţi de desfăşurarea finalei să verifice lista şi să ne semnaleze eventualele greşeli. Puteţi vedea criteriile de calificare în runda finală aici. Lista va fi considerată finală Duminica, 11 septembrie, la ora 23:59.

Calificati Juniori:

NumeClasa
alexandra_udristoiuUdristoiu Alexandra Maria alexandra_udristoiu8
Alexa2001Alexa Tudose Alexa20018
ancabdBadiu Anca ancabd7
refugiatBoni Daniel Stefan refugiat7
NicolaalexandraNicola Alexandra Mihaela Nicolaalexandra6
vladisimovlad coneschi vladisimo6
?5
?5
StarGold2Emanuel Nrx StarGold28
stelian2000Stelian Chichirim stelian20009
tziplea_stefanTiplea Stefan tziplea_stefan8
savulescustefanSavulescu Stefan savulescustefan8
PopoviciRobertPopovici Robert PopoviciRobert8
Theodor1000Cristea Theodor Stefan Theodor10009
akaprosAna Kapros akapros9

Calificati Seniori:

NumeClasa
bogdan10bosBogdan Sitaru bogdan10bos9
alexpetrescuPetrescu Alexandru alexpetrescu9
laurageorgescuLaura Georgescu laurageorgescu9
geniucosOncescu Costin geniucos10
AlexNiuclaeNiculae Alexandru Vlad AlexNiuclae10
DenisONIcBanu Denis Andrei DenisONIc10
george_stelianChichirim George george_stelian11
Andrei1998Constantinescu Andrei Costin Andrei199811
iordache.bogdanIordache Ioan-Bogdan iordache.bogdan11
CostanMiriamCostan Miriam CostanMiriam12
Cristian1997Vintur Cristian Cristian199712
heracleRadu Muntean heracle12
Impaler_009Mihai Nitu Impaler_009Open
veleanduAlex Velea veleanduOpen
GavrilaVladGavrila Vlad GavrilaVladOpen
retrogradLucian Bicsi retrogradOpen
Kira96Denis Mita Kira96Open
tamionvTamio Vesa Nakajima tamionv11
ZenusTudor Costin Razvan Zenus11
andrei.arnautuAndi Arnautu andrei.arnautu10
atatomirTatomir Alex atatomir10
depevladVlad Dumitru-Popescu depevlad11
felixiPuscasu Felix felixi9
Athena99Anghel Anca Athena9910
bciobanuBogdan Ciobanu bciobanu11

 Comentarii ()

Categorii:

Ganduri despre Central European Olympiad in Informatics

dariusdarius
Marian Darius
03 august 2016

Dupa cum mi-am format un obicei, desi de data asta cu putina intarziere, voi face un topic legat de concursul CEOI 2016. In primul rand, rezultatele Romaniei au fost:

Romania 1:
Radu Muntean - 179, locul 20, bronz
Alex Tatomir - 180, locul 19, bronz
Vlad Rochian - 292, locul 8, argint
Bogdan Iordache - 134, locul 31

Romania 2:
Darius Marian - 359, locul 5, aur
Sebastian Nechita - 187, locul 17, bronz
Stefan Buliga - 268, locul 10, argint
Andrei Chiriac - 155, locul 25, bronz

Felicitari tuturor!

Dupa cum am facut si pentru BOI 2015, respectiv Yakutia 2015 si 2014, voi scrie si cateva impresii / experiente personale legate de acest concurs:
- Eu am intalnit pentru prima oara o problema de tipul "Multi-run", in care programul scris se evauleaza de mai multe ori, cu fiecare run pe alt input, iar unele run-uri pe input egal cu outputul generat de o rulare anterioara. Acest stil s-a manifestat aici prin problema "Trick" din prima zi, in care trebuia sa joci pe rand rolul a doi asistenti si apoi a unui magician ce se folosea de ce ii spuneau cei doi asistenti. Nu trebuie sa te gandesti foarte mult pentru a iti da seama ca acest sistem deschide usa spre o gama foarte larga de probleme superbe, printre care dupa parerea mea si aceasta. Problema insa a fost ca "Trick" era putin prea grea, sau poate mai bine zis, nu chiar potrivita unui concurs pe sistemul 3 probleme in 5 ore. Se poate vedea din rezultate, unde cativa insi au reusit formidabilul scor de 29 de puncte, restul fiind toti cu 0.
- Tot in ziua 1 au mai fost o problema de dinamica "Cangur" si o problema interactiva "Icc" care nu se poate incadra foarte bine in vreo tehnica. Cangur era din nou o problema destul de frumoasa, cu o reducere de la O(N3) la O(N2) intr-un loc foarte neasteptat, insa din nou, dupa parerea mea, foarte grea (nimeni nu a reusit la concursul on-site sa rezolve problema integral, scorul maxim fiind de 51 de puncte pe ea pentru O(N^3)). Problema "Icc" aducea insa putin balans setului, fiind o problema "relativ" usoara, cand comparata cu celelalte 2. Aceasta au facut-o majoritatea medaliatilor. Apare totusi o problema cand exista o singura problema accesibila intr-un concurs: foarte multe scoruri egale. Dupa prima zi, locurile 4-9 aveau cu totii 151 de puncte. Overall, o zi frumoasa, dar se putea si mai bine.
- In ziua 2 insa, lucrurile s-au schimbat destul de radical. Problema "usoara" nu a facut-o locul 1. Problema "grea" a facut-o locul 25 (bine Chiriac Smile ). Problema medie au facut-o 4 sau 5 insi. Ce mi s-a parut interesant era ca toate 3 erau cel putin accesibile, adica concurentul "mediu" al concursului putea face in 5 ore cel putin una dintre probleme, indiferent care. Mi se pare ca problemele au fost mult mai bine alese in ziua 2 fata de ziua 1, atat pentru departajare (nicio egalitate de punctaj in primele 17 de locuri) cat si pentru experienta placuta a concurentului.
- Totusi, nici ziua 2 nu a fost perfecta. Problema "Match" avea limita scrisa gresit in enunt (N <= 106 in loc de 105), iar cu limita de 0.15 secunde era greu de crezut ca s-ar vrea O(N * sigma) nu O(N). Drept urmare, la concursul online, un polonez a rezolvat problema in O(N), mai bine decat solutia comisiei, luand in acelasi timp 300 in ziua respectiva (wow). De asemenea, testele nu erau cele mai bune, pentru ca desi toate solutiile implementate in concurs se comportau foarte bine in practica, fiecare avea un anumit "Edge-case" care mergea in O(N^2) (de a mea nu sunt sigur, inca nu am gasit ceva ce sa mearga prost, dar sigur exista). Full feedback pe 4 probleme din 6, super tare.

Una peste alta, concursul a iesit bine. Nu incape nici o indoiala. Pentru mine cel putin, a fost cel mai bun concurs international la care am participat vreodata. Nu doar ca rezultat, cat si ca experienta de concurs, experienta in afara concursului, socializare, tot. Multe felicitari comisiei (tuturor comisiilor), probleme superbe, putine `scapari`, si alea relativ mici, organizare buna, oras frumos, tot ce trebuia. O seara faina!

 Comentarii (0)

Categorii:

Lights out - shortlist

Cosmin
Cosmin Negruseri
09 iunie 2016

In 2005 I used to write some articles for Ginfo (the romanian informatics gazzette, targeted towards highschool and university cs students). Each article contained a set of problems that were all related in their solution or setup. Quite a few of those articles are on infoarena as well, you can find them by looking for titles that start with "Probleme cu" in the article section (only in romanian).

Writing one of those articles used to take me quite some time, and I have a few drafts remaining. Instead I've resorted to writing shortlists. I write the problems and people solve some of them in the comments :).

I was talking to my friend Slava Gurevich today and he reminded me of this set of problems that I was meaning to write about 10 years ago. So thanks Slava :).

The problems are based on the game Lights Out. They were used in various romanian and other international contests. They vary in difficulty from technical interview level to university coding contest.

Give them a try in the comment section:

  1. (technical interview) You are given a 3×3 grid of light bulbs. Some lights are “on”, and some are “off”. Next to each light there is a button. Pressing that button results in toggling the state of both the current light and its four adjacent lights (left, right, up down). For a given configuration find the minimum number of button presses such that all the lights are “off”.
  2. (training LOT98) You are given a grid of lights of size NxM (N, M <= 1000). Some lights are “on”, some are “off”. A move consists in choosing a rectangle of size PxQ and toggling the state of all the lights in that rectangle. Come up with an algorithm that finds the minimum number of moves that turn all the lights off.
  3. (OJI9*) Again, you are given a grid of NxM lights, that can be either “on” or “off”. One move consists in choosing a row or a column in this grid and toggling the states of all the lights in that row or column. Come up with an algorithm that finds the minimum number of moves to switch all the lights “off”.
  4. (LOT9*) Same problem as 1, but the grid size is 20×100.
  5. (LOT95) You are given a tree of n <= 1000000 nodes and n - 1 edges. Each node of the tree contains a light bulb and a button. Pressing the button in a node switches the state of the light bulb and the adjacent light bulbs. Come up with an algorithm that finds out the minimum number of button presses to switch all the light bulbs “off”
  6. (SGU) You are given an undirected graph of n <= 100 nodes. Each node contains a light bulb and a button. Pressing the button in a node toggles the state of the light bulb and its adjacent light bulbs. Come up with an algorithm that finds out if there is any solution that turns all the lights “off”.
  7. (SGU/TOPCODER) Same setup as 6. Come up with an algorithm that finds out how many different solutions there are.
  8. (LOT06) You are given a grid of lights of size NxM (N, M <= 1000). Some lights are “on”, some are “off”. A move consists in choosing a cell and switching the state of the lights on the same row and same column but leaving the chosen cell in the same state. Come up with an algorithm that finds out the minimum number of moves to turn all the lights “off”.
  9. (CEOI 2000) Planet-X

 Comentarii (6)

Categorii:
Vezi pagina: 1 23456... 3536373839 (382 rezultate)